Vier blogartikels boordevol examentips

Als student weet ik hoe het voelt als de examenperiode er bijna aan komt: paniek, lichtelijk zenuwachtig en vooral het ‘hoe moet ik hier nu in hemelsnaam aan beginnen’-gevoel. Geen zorgen! Ik heb namelijk een heel repertoire aan studententips die ik speciaal voor jou even samenvoeg: gaande van leertips tot hoe je een studieplanning moet maken en hoe je in godsnaam eens stopt met dat uitstelgedrag. Vanaf nu is het game on!

Eerste Hulp Bij Uitstelgedrag (klik op de titel)

Je kent het vast wel: je bladert eens gezellig door in je schoolkalender, totdat… WAT?! Nog maar één week les voor de examens of blok weer beginnen? Ongelovig staar je naar die ene datum en langzaam komt het besef tot je door dat je inderdaad nog maar zo weinig tijd hebt voor D-day. Zeven tips waar elke uitsteller me ooit (met een paar jaar vertraging) dankbaar voor zal zijn!

Hoe een efficiënt studieschema maken (klik op de titel)

Ben jij iemand die af en toe een poging tot een schemaatje maakt, maar na een paar dagen merkt dat dat niet helemaal volgens plan verloopt? Geraak je snel achter op schema?  Dan heb jij nood aan wat hulp! Na drie jaar studeren aan het unief geef ik je concrete tips die je zullen helpen om vanaf vandaag beter op schema te blijven!

Tips om beter te studeren #1 (klik op de titel)

Deze ken je misschien wel van KU Leuven Blogt: mijn tips om beter te studeren tijdens de examenperiode. Ben jij een eeuwige uitsteller? is jouw bureau nooit opgeruimd? Word je constant afgeleid bij het studeren? Als je op één van deze vragen ja geantwoord hebt, zijn deze tips zeker iets voor jou!

Tips om beter te studeren #2 (klik op de titel)

Het tweede deel van tips om beter te studeren! In het eerste deel gaf ik je al een aantal tips om te beginnen met het studeren. Met de blok om de hoek geef ik je ook wat handige tips die je zullen helpen om je leerstof beter te onthouden en te verwerken! Ideaal dus als je zoveel mogelijk geleerd wilt krijgen in zo weinig mogelijk tijd…

Ik ben momenteel een beetje uitgebonjourd wat betreft het geven van studietips (want daar ben ik vooral goed in, het géven ervan), maar als je een goed ideetje weet of wil weten hoe ik iets aanpak, laat me dat dan zeker weten!

11 gedachtes over “Vier blogartikels boordevol examentips

  1. Ik beken… ik heb niet alles gelezen… maar ik heb dit artikel wel net gedeeld op FB! Ik ben er zeker van dat (ouders van) studenten hier iets aan zullen hebben. Heel veel succes Julie!! Groetjes, Kathleen

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie