Acht struggles van lang haar

 Ik heb nu al zo’n vier jaar lang haar en eerlijk gezegd ben ik het zó beu! Lang haar is super als je een good hair day hebt of om allerlei leuke haarkapsels mee te maken, maar de laatste tijd beleefde ik er meer miserie aan dan plezier. Een startschot dus tot kort(er) haar! Als je zelf lang haar hebt zal je deze struggles zeker herkennen, maar hier zijn een aantal redenen om vooral niet over te stappen naar lang haar. Herkenbaar?

#1: Je haar blijft overal aan vasthangen. Echt aan alles. Oorbellen, de rits van je jas, soms zelf tussen je autodeur. En wanneer je het dan probeert los te frutselen, resulteert dit meestal in een RIP-momentje -één minuut stilte- voor de haren die je net verloren hebt.

#2: Je haar geraakt telkens in de knoop. Ook wanneer je het pas vijf minuten geleden gekamd hebt. Ik zweer  echt bij conditioner, maar zelfs dan kan je haar borstelen een echte hel zijn!Foto op 24-04-14 om 16.17 #3Ik, zo’n twee jaar geleden toen mijn haar bijna tot mijn poep kwam!

#3: Je lief en je haar zijn geen beste vrienden. Superleuk wanneer je vriend eens kan blijven slapen, maar dit gaat meestal gepaard met een ‘Auw, je ligt op mijn haar!’ en drie keer verschuiven om ervoor te zorgen dat je haar veilig is.

#4: Drogen duurt uren. Of je jouw lokken nu droogt met een haardroger of gewoon zo laat drogen, het duurt altijd ontzettend lang voor het volledig droog is!

#5: Je geduld wordt op de proef gesteld. Stijlen of krullen duurt een eeuwigheid. Geen probleem natuurlijk wanneer je een geduldig persoon bent, maar bij mij resulteert een krul-of stijlsessie wel eens in een ‘Laat ook maar’-moment waarbij ik een uur sta klungelen en dan nog altijd een paar lokken niet gedaan heb. Aargh!!IMG_5466geforceerde selfie, maar zeker en vast een good hair day moment

#6: Je kan niet met de vensters open rijden. Want wind en lang haar = problemen! Na een leuk tochtje in een cabrio of achterop de brommer zit heel mijn haar vol met knopen, zo van die grote waar je heel hard aan moet trekken om ze er ook weer uit te krijgen. Auw!

#7: Je bent altijd in de rui. Ken je dat, die periode dat je trouwe viervoeter ontzettend veel haar verliest? Dat heb ik  dus altijd met lang haar. Voor de één of andere reden verlies ik overal haar: kijk maar eens in mijn bed of in het douchegootje…

#8: In de zomer wens je altijd dat je kort haar hebt. Want lang haar, dat is heet. Zeker als het ontzettend warm is en het zweet van je af begint te lopen zodat je haar lekker aan je hoofd of lichaam plakt. Where art thou, short hair?

En dat is waarom ik mijn haar kort(er) heb laten knippen! De lengte vind ik persoonlijk nog net te lang, dus bij mijn volgend bezoekje aan de kapper gaat er zeker nog een extra stukje af! Wat vind jij het mooiste bij mij?

IMG_7297 Barcelona babes!IMG_0639

32 gedachtes over “Acht struggles van lang haar

  1. Haha wat leuk en zó herkenbaar! Ik heb zelf ook altijd lang haar gehad tot 2 maanden geleden toen ik er besloot een heel stuk af te knippen. Dat was wel even fijn maar mis mijn lange haar toch ook wel hoor ondanks al deze struggles ;).

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi coup’ke 😉 Morgen is het voor mij D-day! Dan gaan de haartjes er ook een stuk van af! Ik hoop dat ik net zoals u heel tevreden ga zijn 😀 Lange haren hebben kan heel mooi en leuk zijn, maar ik herken me elke struggle! Dus misschien geen slechte beslissing dat ik eens iets anders kies! Fingers crossed 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

