Wat zijn de persdagen? (deel 2)

IMG_8480 (1)Twee keer per jaar stellen PR-bureau’s de nieuwste productlijnen voor van de merken die ze vertegenwoordigen aan de pers en bloggers. Ik was er deze keer voor het eerst bij en neem je vandaag mee op mijn rondtour doorheen het bruisende Antwerpen. Ik proefde er, leerde er, experimenteerde er en keek er mijn ogen uit! Vandaag blik ik terug op de persdagen van twee weken geleden en deel ik enkele favoriete foto’s! 

#Appletreepr

Ik vertrok samen op pad met Eva en Axelle (ondanks dat af en toe onze wegen moesten scheiden). Mijn eerste stop en dus de meest spannende, was bij Appletree. Dit PR-bureau vertegenwoordigt enkele grotere en kleinere merken, waaronder Rimmel, Bourgois, St. Oliver en het voor mij nieuwe merk Self. Om te beginnen aten we een hapje van een jonge topchef achter Intuitive Cooking -die ons trakteerde op plant based cooking- en sipten we van een nieuwe cocktail met saké… Daarna wandelden we zelf even rond en kregen we af en toe een woordje uitleg bij de nieuwe producten. Hier en daar wat proeven, ruiken en voelen dus: onze zintuigen werden zeker en vast verwend!

#Globalimagepr

Door wat busstakingen en ik die in mijn uppie in het onbekende Antwerpen moest rondlopen (#limburgrepresent), had ik één PR-bureau op mijn to-do lijstje niet kunnen halen. De volgende die ik wel kon afkruisen, was Global Image: Oolaboo, Pomax, Pronails, Madame Bovary, Boss (van de drankjes): allemaal merken waar ik fan van ben! Hier maakte ik een praatje met twee medebloggers, werd ik vriendelijk ontvangen met de vraag of ik misschien een rondleiding wou en kreeg ik alvast een drankje in de hand. Ik maakte er kennis met Mme Bovary: een vrouw die niet alleen zelf haar eigen simplistische juweeltjes maakt, maar ook enkele eerlijke merken verkoopt in haar winkeltje. Ook het healthy cateringbedrijf Munchies en deze plantschilderijtjes (of hoe noem je zoiets?) vond ik erg leuk!

#Pravda

De inner (wannabe) fashion diva in mij kon zich helemaal laten gaan bij Pravda. Met merken als Happy socks, Women’s Secret, Ikks, en Springfield representeren zij dus voornamelijk modemerken. De toonzaal was heel ruim en lekker clean, ideaal dus om foto’s te maken! Vooral de schoenen van onder andere Omoda en de slaapcollectie van Women’s Secret trokken mijn aandacht. Na een snelle hap en een kopje koffie waren we alweer klaar om naar onze laatste bestemming door te reizen.

#Yapado

Yapado was de ideale afsluiting van een hevig dagje op stap. Bij aankomst konden we deze heerlijke cocktail proeven, kregen we regelmatig een hapje om te snoepen en kon ik vooral héél veel bloggers spotten die ik zelf volg (gek hoor, als ze ineens in dezelfde ruimte staan!). Yapado -met merken zoals o.a. Eylure, Canderel, Lidl en Elegant Touch- hield enkele workshops rond het thema beauty. Ikzelf deed mee aan een workshop nail art onder leiding van powerwoman (mét roze haar) Elfi de Bruyn. Helaas was mijn nagelcreatie wel niet zo mooi als de hare, maar laten we zeggen dat ik mijn best gedaan heb… Gelukkig kan ik thuis nog wat oefenen door de nailstrips die ik terugvond in de goodiebag.

Zo, dat was een kleine samenvatting van de persdagen! Zin om meer te lezen? In het eerste deel vind je meer informatie over wat de persdagen precies inhouden en hoe ik ervoor uitgenodigd werd… Of je kan ook even een kijkje nemen bij Eva en Axelle, die trouwens voor de foto’s gezorgd hebben!

16 gedachtes over “Wat zijn de persdagen? (deel 2)

Geef een reactie

