4 redenen waarom je NU Pokémon GO moet spelen


Niet meteen iets wat je van mij zou verwachten, maar ik ben al heel mijn leven fan van games, en dan vooral van Pokémon. Blijkt nu dat er een augmented reality spel uitgevonden is waarbij je in het échte leven in jouw buurt of gewoon wereldwijd Pokémons kan gaan vangen! Dit moest ik natuurlijk even uittesten en ik kan je nu al zeggen: ik ben niet teleurgesteld! Ik geef je 4 redenen waarom je NU Pokémon GO moet beginnen spelen!

1. Het is een ontzettend grote hype die jij voor moet zijn

De eerste keer dat ik hoorde van dit spel, geloofde ik mijn oren niet. Pokémon in het echte leven? Seriously? Dat klinkt gewoon te gek voor woorden! Toen ik het wou opzoeken op Google en Youtube, hoefde ik niet eens iets te typen. Het verscheen gewoon automatisch als trefwoord. Na het kijken van de eerste gameplay was ik verkocht: ik moest en zou het hebben! Weet je dat het zelfs nog niet officieel verkrijgbaar is in België en Nederland en je het momenteel via een aantal omwegen pas kan verkrijgen? Als je benieuwd bent hoe ik dat gedaan heb, moet je dit artikel eerst even lezen.

2. Je beweegt!

Wat ik net zo innoverend vind aan Pokémon GO en waarom ik geloof dat het zo’n hype is, is dat je écht het huis uit moet om het te kunnen spelen. Wandelend langs paden waar je nog nooit eerder gewandeld hebt ter ontdekking van nieuwe Pokémons zoals een echte trainer dat ook zou doen! Zelfs wanneer je een ei wil laten uitkomen, moet je eerst een fikse 2 tot 10 kilometer gewandeld hebben. Goodbye sport apps, deze app zal in ieder geval veel effectiever zijn wanneer je op een leuke manier wil bewegen. Daarom is het spel net zo leuk, terwijl je aan het spelen bent moét je net naar buiten gaan en de échte wereld verkennen, waarbij je in contact komt met echte personen die hetzelfde doen!

3. Het is één groot jeugdsentiment

Wààr is de tijd dat ik elke vakantie op die gameboy of nintendo zat om Pokémon te spelen! Ik meen het, nu dit spel uitgekomen is heb ik zelfs het stof ervan afgeveegd en ben ik de oude spelletjes terug gaan opzoeken. Zalig dat ik zelfs de meeste Pokémon namen en krachten nog vanbuiten ken en dat ik helemaal uit mijn dak ga wanneer ik een Pikachu of een Eevee kan vangen. Of het gevoel dat je krijgt wanneer je nog eens een gym kan verslaan!  Waarom hebben ze dit niet eerder uitgevonden?! Where have you been all my life?! En voor de mensen die nog nooit in heel hun leven Pokémon gespeeld hebben: Shame. On. You. Begin vandaag nog om al die schade in te halen!

4. Leer nieuwe mensen kennen

Wat ik wel grappig vind, is dat het spel ervoor zorgt dat spelers samen op zoek gaan naar bepaalde plaatsen en waar je elkaar dan ook in real life tegenkomt! Wel een beetje awkward moet ik zeggen, allemaal tegelijkertijd op je gsm-schermpje te kijken terwijl je duidelijk ziet dat iedereen rondom je hetzelfde spelletje speelt. Maar omdat het zo’n hype is, is dat net iets heel uniek. Overal rondom je zie je mensen hetzelfde spel spelen, wat alleen maar duidelijker zal worden wanneer het spel officieel released zal worden. Dé ideale manier dus om nieuwe mensen te leren kennen of gewoon een banaal gesprek aan te gaan over welke Pokémons al tot jouw party behoren met een vreemde of wie weet zelfs met je buurman.

 

P.S. 

Het spel is momenteel zoals ik zei nog niet officieel verkrijgbaar. Dit gezegd zijnde zijn er nog erg veel bugs in het spel, waardoor de app blijft vasthangen of ineens crasht. Het opstarten van de app kan in het begin ook altijd even duren, omdat er zoveel volk op dezelfde server zit.  Het is nog niet zeker wanneer Pokémon GO in België en Nederland zal uitkomen, maar het kent nu al een wereldwijd succes! Gotta catch them all ! 

17 gedachtes over “4 redenen waarom je NU Pokémon GO moet spelen

    1. Ondertussen hier ook al pokémon aan’t vangen 😉
      Gelukkig 2 gyms bij mij in de buurt, maar die zijn al heel snel naar een Gym lvl6 gegaan door andere spelers

      Like

Plaats een reactie