Even bijkletsen

Sinds mijn laatste artikel is er één getal meer op de teller, heb ik een nieuwe (tijdelijke) verslaving en ben ik al één -liefst twee- tintjes bruiner geworden. Omdat de vakantie altijd zó voorbij vliegt -wow, is juli al bijna om?!-, heb ik nu eindelijk eens tijd gemaakt om te schrijven. En wat is het nodig!

Mijn 21ste verjaardag vieren

Sinds de 8ste juli ben ik officieel overal ‘volwassen’. Nu ja, op gebied van leeftijd dan toch, want het kind is er naar mijn gevoel nog lang niet uit. Vieren deed ik het op de beste manier dat je je kan inbeelden: met een ouderwetse vriendinnen sleepover. Het was bijna zo’n drie jaar geleden dat we nog eens met ons middelbaar vriendinnengroepje afspraken waar iédereen effectief aanwezig was. Je kent dat wel: wanneer je wil afspreken met zo’n acht meisjes met elk hun eigen leven en gewoontes, is het niet altijd even gemakkelijk om een gezamenlijke vrije dag te vinden. Gelukkig kon iedereen voor mijn verjaardag een uitzondering maken en konden we het samen vieren. Het hoogtepunt van de avond was –again, je zou denken dat het om een 11de verjaardag gaat in plaats van een 21ste- een piñata in de vorm van een eenhoorn! Beste. Aankoop. Ooit. Enigste nadeel: we vonden haar allemaal té mooi om zomaar kapot te slaan, dus onze eenhoorn heeft de nacht overleefd en staat nu nog fier mooi te wezen op mijn kast. Wel een pluspunt waren de vele eenhoorn-selfies die avond en een nieuwe actuele groepsfoto van ons allen!

Mijn jeugd herbeleven

Klein beetje nostalgisch verwoord, maar de heropkomst van Pokémon door de nieuwe app zorgde er zelfs voor dat ik terug mijn oude spelletjes en bijhorende Nintendo bovenhaalde. Elke dag wordt er dus opnieuw even op de Nintendo gespeeld en de autorit naar Frankrijk werd opeens een stuk aangenamer. Ondertussen ben ik al bijna door het eerste spelletje, wat duidelijk wijst op een lichte verslaving aan Pokémon spelen. En op vakantie ga ik nu dubbel zoveel wandelen om Pokémon-eieren te kunnen uitbroeden of mijn gedachten even op nul te zetten!


La douce France

Zoals elk jaar vertrekken we in de maand juli richting Frankrijk. De eerste weken is het altijd even op adem komen, genietend van de warmte en de rust. Baantjes gezwommen, steden bezocht, eten gekookt, lang geslapen, polaroids gemaakt, gezelschapsspellen gespeeld, brommer gereden en petanque gespeeld. Laten we zeggen dat we vanaf volgende week beginnen aan het actieve deel van de vakantie: vroeg(er) opstaan, (photoshop)-boeken openen, New York plannen, langer opblijven en meer uitstappen doen. Klinkt goed voor mij!

Spannend…

Wat betreft mijn stage van volgend jaar durf ik nog niet te veel te lossen, behalve het feit dat CV’s opgemaakt zijn, een aantal mailtjes over en weer gegaan zijn en het nu een beetje afwachten is voor meer. Ik ben in ieder geval al stilletjes aan bezig met de voorbereiding en het intomen van de ‘ik moet gaan solliciteren’-stress. Als alles een beetje achter de rug is, kan ik er wat meer over uitweiden of tips geven, maar nu vind ik het zelf nog ontzettend spannend! Wish me luck!

Hoe verloopt jouw vakantie?

6 gedachtes over “Even bijkletsen

Geef een reactie

