Vie de Julie 202.0

julie1
Ik hoor het je al denken: volgens mij is Julie’s account gehackt, want na een periode van doodse stilte is er terug leven in de brouwerij. Of misschien heeft ze te veel biertjes gedronken in die laatste, want na haar studententijd is er amper beweging geweest op dit account. Ik geef het toe: ik heb je verwaarloosd. Ik leg je uit waarom en hoe het nu verder moet.

Om héél eerlijk te zijn, heb ik geen echte reden om je niet meer geschreven te hebben. Wat ik wél weet, is dat ik er nu terug nieuwe energie voor heb gevonden. Ik heb een duidelijke missie bepaald voor Vie De Julie. Volg je even mee?

julie2

Over wat gaat Vie de Julie?
Vie de Julie gaat helemaal niet over mijn leven. Ik wil je namelijk niet vertellen hoe m’n nieuwe bril eruit ziet of wat ik voor het laatst gegeten heb. Vie de Julie gaat over ‘het leven’: herkenbare, soms lichtjes gênante momenten die je stiekem doen lachen omdat je het zelf ooit hebt meegemaakt, zou kunnen meemaken of binnenkort zelf zal tegenkomen in je eigen leven. Ook al woon je 1.000 kilometer verder, ben je in de verste verte niet met mij te vergelijken of ben je een aantal generaties van mij verwijderd.

Voor wie is Vie de Julie bedoeld?
Voor iedereen die ‘m lezen wil. Jong en oud. Dik of dun. Introvert of extravert. Tiener of zestiger. De enige voorwaarde is dat je moet houden van flauwe humor en een flinke dosis zelfspot. En me ook af en toe vergeeft voor een snel getypte dt-fout. In ruil behandel ik je als mijn familie. Een goede vriend, zelfs. Eentje die ik schaamteloos kan vertellen over mijn avonturen waar eens niet alles van een leien dakje verloopt en waar ik ook eens goed bij mag uitwenen. Want ja, ook dat hoort gelukkig bij het leven.

julie3

Waarom blijft Vie de Julie bestaan?
Ondertussen werk ik fulltime, waar de meerderheid van mijn tijd besteed wordt aan teksten schrijven. Teksten in de stem en persoonlijkheid van de klant waarvoor het geschreven is. Mijn eigen stem, die wil ik daarnaast nog steeds hoorbaar maken. Om zo de levens(wijs)heden waarover ik beschik, te delen met mensen zoals jou.

Waar Vie de Julie in 2020 over zal gaan
Er is veel veranderd in de tijd dat we elkaar voor het laatst spraken. Ik word dit jaar een kwart eeuw oud, ben getrouwd met de liefde van mijn leven en ga binnenkort bouwen aan een eigen huis. BAM. In your face. Voel je je nu oud? So do I… Ik zal dus in ieder geval niet meer schrijven over studeren, want de schoolbanken lijken ondertussen al ver achter me te liggen. Waar ik je wel over kan vertellen, zijn de dingen die ik dagelijks meemaak. Al die ‘eerste keren’ die je als midden twintiger nog steeds dankbaar mag beleven. Een eerste feestje plannen, de eerste keer solliciteren voor een échte job of de eerste keer vrijwilligerswerk afchecken van je life list, bijvoorbeeld. Klinkt goed?

Geen afscheid maar een ‘tot snel’, dus.
En als je al wat leesvoer wil in de tussentijd, kan je al eens piepen bij m’n Instagram-account @vie.de.julie waar ik al wat short stories deelde…

Plaats een reactie