5 series die je moét gezien hebben

  Ik ben een echte binge-watcher: geef mij een dekentje, mijn laptop en iets om in mijn mond te steken en vijf uur verder zit ik nog steeds op dezelfde plaats. Wat ik zoek in een serie? Wanneer je na één aflevering je jezelf niet meer kan bedwingen en gewoon moét drukken op de ‘next episode’-knop omdat je al die cliff hangers gewoon niet kan verdragen. Ik geef je mijn all time favorites –van ‘ouwe gouwen’ tot gloednieuwe series die je zeker eens moet proberen- van heel serie-land!

Lost – Avontuur/Fantasy/Sci-fi

Mijn reactie op het einde van elke aflevering: wauw. Gewoonweg wauw. En natuurlijk snel doorklikken naar de volgende aflevering. Wat kan je verwachten? Zes (!) seizoenen vol cliff hangers en dat met geweldige acteurs. Lost gaat over een groep lotgenoten van verschillende afkomsten die samen een vliegtuigcrash overleven. Ze landen op een vreemd eiland waar niet alles is wat het lijkt: mensen verdwijnen op mysterieuze wijze, zieken worden terug gezond en vreemde geluiden verspreiden zich door de jungle. Als je houdt van mysterie is dit jouw serie!

How to get away with murder – Crime/Drama/Mysterie

Van een serie uit de nillies naar eentje die pas uitgezonden werd: How to get away with murder. Wat kan je van deze serie verwachten? Het onmogelijke! Echt waar, zoveel plot twists in één seizoen is niet goed voor mijn hart. Deze serie gaat over een professor -Afro-Amerikaanse Annalise Keating- die aan een befaamde universiteit de lessen rechtspraktijk geeft. Elk jaar geeft ze haar vier beste leerlingen de kans om bij haar stage te komen lopen. Allemaal goed en wel, maar vooraleer de interns het zelf doorhebben, zitten ze vermengd in een kluwen van leugens en illegale praktijken. Zonder dat ze het zelf willen raken ze zelfs betrokken in een moord! Geraken ze hier nog wel mee weg?

Gossip Girl – Drama/Romantiek

Voor iedereen wiens ouders geen huis in de Hamptons hebben. Ooit al willen weten hoe het leven als rijke tiener is aan de Upper East Side? Gossip Girl to the rescue! Het leven van Blair Waldorf en Serena van der Woodsen is waarschijnlijk op één enkele dag spectaculairder dan jouw hele leven ooit zal worden. Verwacht veel boyfriend drama met een hoog glamour-gehalte. De designer outfits om bij weg te dromen en heerlijke hunks om naar te kijken zijn goede redenen om deze serie zeker eens gezien te hebben. En ja, we willen natuurlijk weten of Blair en Chuck eindelijk trouwen en wie Gossip Girl is!  xoxo, Gossip Girl.

Game of Thrones – Avontuur/Fantasy

Over naar een heel ander genre. Waarschijnlijk heb je wel al eens van de ‘Game of Thrones’-hype gehoord: veel seks (bloot), veel overspel (plot twists) en veel doden voldoet wel als korte samenvatting. Het middeleeuws (of welke tijd is het eigenlijk?) decor neemt je helemaal mee naar een andere wereld. In deze serie -waar de tijd terugkeert naar een periode zonder wifi- strijden meerdere koninkrijken onderling om de macht, met ‘de troon’ als schaakstuk.  De eerste afleveringen zijn even doorbijten, maar halverwege het eerste seizoen beginnen alle stukjes van de puzzel in elkaar te vallen en zal je steeds sneller op de ‘next episode’-knop drukken.

Sense 8 – Mysterie/Sci-fi

Afsluiten doen we met een volledig nieuwe serie: Sense 8. Toegegeven: wat me vooral aanspoorde om met deze serie te beginnen was acteur ‘Sahid’ van Lost. Toch is het concept achter de serie erg sterk: acht doodnormale volwassenen met andere achtergronden en culturen worden op één dag ‘gekoppeld’ door middel van één onbekende vrouw. Ze ruiken, horen en zien soms dingen, alsof hun zintuigen en fysieke krachten vanaf nu één zijn. Zo helpen ze elkaar en kunnen ze elkaar zien, alleen weten ze zelf nog niet wat er met hen gebeurde en waarom. Ik ben zelf nog maar net begonnen met deze serie, maar als je van het mysterie-genre houdt is dit zeker een aanrader!

Laat me zeker weten welke series dat jij allemaal kijkt!

21 gedachtes over “5 series die je moét gezien hebben

  1. How To Get Away With Murder is inderdaad een topper! Ik kan niet wachten tot de nieuwe afleveringen van het tweede seizoen! 😀 Veel kijkplezier nog! xx

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie