New York in mijn broekzak

New York is de stad die mijn hart veroverd heeft. Beetje bij beetje werd ik verliefd op de bruisende sfeer die er hing, de verschillende culturen op elke hoek van de straat en de Instagramwaardige gebouwen, mensen en straatjes. Als je ooit eens de kans krijgt om ernaar toe te gaan, zou ik hem met twee handen grijpen. En toen ik de kans kreeg om een hoesje te ontwerpen van mijn favoriete stad, was de keuze dan ook snel gemaakt. 

Reiskriebels

Ik heb altijd al een bepaalde drang gehad om ‘weg’ te gaan. Ondanks dat ik het perfect naar mijn zin heb thuis, zal ik toch elke mogelijkheid om een stukje van de wereld te kunnen zien, niet zomaar voorbij laten gaan. Een onverwachte citytrip met de vriendinnen, een dagje weg met vriendlief of zelfs gewoon naar Leuven op en terug vind ik dan ook altijd puur genieten. Genietend van de gebouwen, landschappen, mensen en culturen die ik dan onderweg tegenkom. Toen het Gentse bedrijf Case company dan met de vraag kwam of ik geen zin had om mijn eigen gsm-hoesje te maken met hun nieuwe City Marble tool, klonk dat dan ook als een match made in heaven als je het mij vraagt.

City Marble

En hoe doe je dat, zo’n hoesje ontwerpen op basis van een locatie? Kinderspel. Ik geloof dat ik mijn hoesje op vijf minuutjes klaar had en dat het maximum zo’n drie stappen in beslag nam. Ten eerste surf je naar deze website. De tweede stap is een locatie kiezen. Wil je je eigen hometown als achtergrond of zoek je het liever toch iets verder weg zoals mij? Je studentenstad, toekomstige citytrip of de plaats waar je de liefde van je leven tegenkwam misschien? Ik koos voor New York en daarna kan je je hoesje nog wat personaliseren door de kleur, tekst en emoticons te kiezen. Ik was aan het twijfelen tussen zwart of wit, beide erg minimalistisch in design en daarom perfect voor mij. Omdat ik momenteel in een ‘zwarte outfitfase’ zit, ben ik dan toch maar voor zwart gegaan. Qua emoticons hield ik het opnieuw simpel door enkele pinnetjes toe te voegen op de locaties waar ik tijdens mijn trip geweest ben. Denk aan de heliport tijdens mijn helikoptervlucht boven de skyline van New York, Central park dat ik te fiets deed of de Brooklyn Bridge toen de zon op het punt stond om onder te gaan. Dat was dus eigenlijk alles. Nu nog gewoon de dagen voor het raam afwachten tot de postbode langskomt met een leuk pakketje! Als je nu nog geen goesting hebt om zelf naar New York te gaan, raad ik je aan om dit en dit artikel te lezen of gewoon de stad op de achterkant van je gsm te zetten. Dat laatste kan trouwens met een korting van 15% tot eind deze maand door de code CITYMARBLE15 in te geven als je nog op zoek bent naar een cadeautje voor een reisliefhebber, of gewoon, voor jezelf.

Welke stad zou jij in je broekzak willen dragen?

* ik kreeg deze gsm-cover gratis toegestuurd om de nieuwe tool voor jou uit te testen.

 

 

 

 

9 gedachtes over “New York in mijn broekzak

    1. Goh dat hangt er een beetje vanaf aan welk tempo en wat je allemaal wil zien. Wij hebben de meeste topattracties in 5 dagen tijd gedaan maar dan wel enkele dingen moeten overslaan zoals coney island of een bezoek aan het statue of liberty island. Dus als je het op het gemak wil doen en niets wil missen zou je best een week of 6 dagen uittrekken voor New York 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

