Ma vie en photographie #4

Oude gewoonten zijn niet altijd de beste gewoonten, maar omdat ik momenteel weer in de befaamde blok zit lijkt het me leuk om elke week opnieuw even nostalgisch terug te kijken om hetgene wat ik -naast het leren, samenvatten en zweten uiteraard- deed doorheen de week. Een oude categorie terug leven inblazen lijkt dus op deze zondagavond een goed idee als je het mij vraagt…

Maandag

Na een korte nachtrust -lees: vijf. uur. slaap.- was het tijd om de laatste hand te leggen aan mijn ondertussen 80-pagina’s tellende thesis. De laatste verbeteringen op basis van de feedback van de prof, de laatste controlechecks en de eerste en laatste keer dat ik het bijna kortverhaal liet drukken bij de drukker. Ondanks de draak van de titel -want hoe kon ik als blogger nu toch geen inspiratie vinden om tenminste iets luchtigers te schrijven?!?!- was het een grote last die van mijn schouders viel toen ik mijn eindwerk ging binnenbrengen. Je kan het een beetje vergelijken met de geboorte van je baby: trots en tegelijk niet blij om het kind af te moeten geven aan de verpleegster, in dit geval de studentenadministratie. Take good care of it, please. Als kleine kanttekening misschien dat ik mijn ‘baby’ niet in de volle 9 maanden gedragen heb, maar het eruit moest persen in een kleine drie maanden alsof mijn leven ervan af hing…

Ach ja, maandag was een warme dag en als je ouders een wellness runnen is de ideale ontspanning natuurlijk even zonnen en een plons nemen in het zwembad met de toekomstige schoonzus. Even de gedachten op nul zetten en met de benen omhoog liggen. Za-lig. De gedachte dat ik zo meteen al zou moeten beginnen aan mijn eerste examen, stellen we toch maar even uit tot morgen. Of overmorgen.

Dinsdag

Als je schoonbroer pas zijn rijbewijs haalde én rondrijdt in een cabrio, moet dit natuurlijk altijd even ‘getest’ worden. Stevig windje, goede muziek en een lief die eigenlijk aan het bevriezen was op de achterbank staat gelijk aan kei-hard lachen. De rest van mijn dinsdag beschouwde ik als mijn ‘ik moet even herkomen van mijn thesis’-dag, wat praktisch inhield dat ik de dag spendeerde in de zetel. Zonder studeren, maar mét Disneyfilms en een opgeladen mentale batterij.

Woensdag

Mijn probleem met weekoverzichten is dat ik zondagavond bijlange niet meer weet wat ik drie of vier dagen geleden deed. Woensdag is zo’n dag. Ik geloof dat ik zo goed als de hele dag gestudeerd heb of in ieder geval toch een poging deed tot. Ik weet bovendien dat deze foto genomen werd in de tuin na het eten. Mama, papa, Martijn en ik gezellig met zijn viertjes rond het vuur. Woensdag was een goede dag.

Donderdag

Nu is misschien het moment om te zeggen dat mijn blokperiode redelijk saai is om te fotograferen. Dan zouden jullie zeven foto’s te zien krijgen van mij achter mijn boeken, afgewisseld door ‘pauzekes’. Deze was er zo eentje van. Mijn papa, die een fervente fietser is en ervan overtuigd is dat hij mama vast en zeker ook eens zal meekrijgen, heeft een elektrische fiets gekocht om haar zijn hobby aan te leren. De realiteit is dat mama er tot nu toe nog niet mee heeft gereden en ik toch al zo’n twee à drie keer de fiets uittestte met Malou. Al ooit met een elektrische fiets gereden? Deze heeft zelfs een stand ‘superspeed’, dus je kan je wel voorstellen dat Malou me na twee spurtjes al niet meer bijgebeend kreeg.

Vrijdag

Eigenlijk was donderdag sushi-dag, maar wat nog beter is dan sushi-dag, is sushi-restjes-dag. Het moment dat je je afvraagt wat je je in hemelsnaam moet eten en je dan beseft dat er nog restjes in de andere frigo liggen, is puur genieten. Zoals je ziet waren er minder restjes dan nodig om voldaan van tafel -of uit de zetel- te komen en die extra broeksknoop open te moeten zetten, dus maakte ik nog een extra smoothie. Ik volgde dezelfde magische werkwijze die ik voor al mijn sapjes volg: je pakt een blender, kijkt wat er in de frigo te vinden is en gooit alle ingrediënten tesamen. In dit geval was dat watermeloen, aardbeien en to be honest: that’s it. Na deze mooie roze smoothie, voegde ik in de halve blender die nog overbleef ingevroren spinazie toe. Het resultaat was een minder instagram-waardig kleurtje tegen exact dezelfde smaak mét meer vitamientjes.

Zaterdag

Zaterdag begon ik met Malou naar de dierenarts te brengen. Ze heeft een ontstoken wondje in haar gezicht, wat ze telkens opnieuw blijft openkrabben tot bloedens toe. Er zat niets anders op dan een nieuwe medicijnenkuur en een matig irritante hondenkap, tegen haar zin in uiteraard. Eigenlijk is het beste een grappig zicht, maar als ze dan overal tegenop begint te lopen en het toch iets te warm is voor zo’n kraag, is het vooral zielig. Daarna moest ik me haasten naar het werk om voor een paar uur mijn vriend te vervangen. De rest van de dag spendeerde ik opnieuw achter de boeken en als avondeten maakte ik deze pastasalade met verse peterselie uit de tuin, noten, perzik en zwarte olijven. Ontspannen deed ik met één van mijn favoriete Disney-klassiekers ‘Mulan’. Over vrouwen met ballen gesproken!

Zondag

In de plaats van uit te slapen zoals de meeste mensen doen op zondag, bracht ik vandaag opnieuw achter de boeken door met een serieuze achterstand door de drukke agenda van gisteren. Tussen het studeren door dronk ik véél koffie en een nieuwe smoothie van de dag ervoor op basis van watermeloen, spinazie én gember. Frietjes vulden de zondagse traditie aan en als avondontspanning lakte mijn mama mijn nagels met gelnagellak. Binnenkort houdt papa een groot feest voor zijn ondertussen 50ste verjaardag, dus beginnen de eerste preparaties al met nagellak, schoen-en outfitkeuzes. Nog even leren lopen op mijn nieuwe hakken en oefenen om de perfecte smokey eye te maken. Naast het 50-jarigenfeest, zal ik volgende week ook mijn eerste examen afleggen. Wens me succes!

7 gedachtes over “Ma vie en photographie #4

      1. Jaaa dat moeten we deze zomer zeker doen! Met ups en downs he, de ene dag wat meer concentratie dan de andere etc. Maar nog geen rampen haha 😊

        Like

Geef een reactie

