Terugblik op 2016 en toekomstblik op 2017

dsc_3200In 2016 kon ik weer wat dingen van mijn bucket list doorstrepen: een succesvol jaar op gebied van reizen, studies en persoonlijk leven. Naast de vele onzekerheden die ik dat jaar kende als bijna afstuderende en beginnende twintiger, leerde ik mijzelf ook weer een beetje beter kennen. Ik kijk even terug over waar ik in 2016 dankbaar om mocht zijn en droom over wat 2017 mij zal brengen. 

2016

Het alweer voorbije jaar was een jaar waar ik erg dankbaar om ben. Niet alleen heb ik weer een stukje van de wereld leren kennen in de vele citytrips, ook behaalde ik in 2016 enkele echte life goals mijlpalen in mijn studie-en persoonlijk leven. Op gebied van bloggen was 2016 een bewogen jaar waarin ik eerlijker was dan ooit, heel goed begon en dan naar het einde toe de weg (of woorden) verloor. Ik neem je mee in mijn 2016.

Reizen

Mijn eerste trip in maart was naar het koude Helsinki om een vriendin te bezoeken die daar op Erasmus verbleef. Samen met het grootste deel – wat elke keer echt wel een hele prestatie is om een gezamenlijke datum te prikken- van onze middelbare vriendenkring kregen we het gekke idee om you only live once-stijl een vlucht te boeken en een maand later zaten we op het vliegtuig. Dit is zeker een trip die ik niet snel zal vergeten omdat het zó gezellig was met zijn vijven gepropt in een klein appartementje (lees: let’s do this again soon). Ook Berlijn was weer een nieuwe ervaring waarin ik voor het eerst in vijf jaar met vriendlief alleen op vakantie ging. De historische cultuur, de bruisende sfeer en het eten zaten stuk voor stuk goed. Naast de prachtige stad die zeker en vast mijn hart veroverd heeft, gingen we naar mijn favoriete band Coldplay kijken om zo een geslaagde trip met een knal af te sluiten. In 2016 ging ik voor het eerst op reis buiten Europa naar de wereldstad New York. Ondanks mijn hoge verwachtingen op voorhand, slaagde deze stad er toch in ze allemaal te overstijgen. Ik stapte er voor het eerst in een helikopter, woonde mijn eerste honkbalwedstrijd bij en stond even stil bij 9/11. Kortom: 2016 zette zeker de lat hoog op gebied van reizen, die ik hopelijk in de toekomst verder kan zetten.

Studies

Als student nemen mijn studies momenteel het grootste deel van mijn leven in beslag. In 2016 was dat dan ook niet anders: ik maakte (bijna) mijn bacheloropleiding af en begon aan mijn laatste jaar als masterstudent. Daarnaast ging ik in de zomer voor het eerst op zoek naar een geschikte stageplaats, die ik vond in een Leuvens reclamebureau. Stage was opnieuw grensverleggend, waarbij ik een heleboel toffe mensen leerde kennen en kon leren van professionals. Het was een geweldige manier om mijn CV wat op te krikken en contacten  te leggen naar de toekomst toe, maar leerde mij tegelijk ook kennismaken met mijn eigen werkpunten. Zo moest ik mijn onzekere zelf regelmatig een halt toeroepen of mij immens pushen om een idioot alledaags praatje te slaan. Naast het leren van enkele nuttige vaardigheden, leerde ik mijzelf dus ook weer een stukje beter kennen.

dsc_2927

Persoonlijk

De meeste mijlpalen die ik behaalde in 2016 waren eerder persoonlijk van aard. Zo waren mijn vriend en ik in januari alweer vijf jaar samen, iets wat niet veel mensen kunnen zeggen op onze leeftijd. Ik vind het zalig dat we elkaar door en door kennen en helemaal op elkaar zijn afgestemd. Daarnaast verhuisde ik in de zomer na 9 jaar naar een nieuwe thuis in Kortessem. In Juli werd ik 21 jaar, een leeftijd die staat voor volwassenheid, maar tegelijkertijd ook nog dicht aanleunt aan mijn kindertijd – ik hield een sleepover mét een pinâta, ik bedoel maar-. Mijn grootste prestatie in 2016 was zonder twijfel het behalen van mijn rijbewijs. Gelukkig maar, want ik was het gezeur heel erg beu en aangezien de regelgeving in België rond het praktisch rij-examen grondig hervormd wordt, was het echt wel nodig. Ik liet trouwens ook voor het eerst een piercing zetten, maar iets doet me vermoeden dat het niet de laatste zal zijn…!

IMG_8388 (1)

Blog

Mijn blog kende serieuze ups & downs in 2016. Aan de ene kant ging het ontzettend goed met mijn blog en kon ik een aantal bloggerelateerde doelen van mijn lijstje afstrepen. Zo werd ik uitgenodigd voor mijn eerste persevenement, waar ik samen met enkele vriendinnen naartoe ging. Allemaal ontzettend leuk en spannend, waardoor ik de smaak te pakken had en zelf de kans greep om naar de persdagen te kunnen gaan in Antwerpen. Ik leerde er enkele leuke merken en pr-bureau’s kennen en sloeg een praatje met mede-bloggers die ik zelf volg. Op mijn eigen blog deed ik nog eens mee aan een swap-pakketje en hield ik een lezersenquête met geweldig positieve resultaten.

Ondanks al deze ups, kende mijn blog zeker en vast ook aanhoudende downs. Zo vond ik (en vind ik helaas) vaak geen inspiratie om te beginnen met schrijven en verloor ik de moed in het bloggen beetje bij beetje. Dat viel te merken aan het feit dat er sommige maanden met moeite slechts één artikel verscheen. Daarnaast was ik in mijn artikels dan ook weer eerlijker dan ooit: ik gaf mijn onzekerheden bloot aan jullie. ik vertelde je dat ik eigenlijk geen goede student ben, dat ik in de winter last had van een serieuze winterdip en deelde mijn onzekerheden op gebied van kinderen en het leven als twintiger. Hiermee wil ik graag duidelijk maken dat ik niet altijd een grappige of leuke kant wil laten zien van mijzelf, maar dat ik ook mijn twijfels en tekortkomingen heb en wil delen. Via deze weg wil ik dan ook even zeggen dat ik erg dankbaar ben voor de die-hard lezers die deze blog blijven volgen en mij af en toe zelfs een duwtje in de rug gaven.

Oudejaarsnacht op foto

2017

Niet is leuker dan dromen over wat de toekomst zal brengen in 2017. Op gebied van reizen zal dat hopelijk even spectaculair zijn dan in 2016! Wat al vaststaat, is dat ik samen met mijn lief naar Amsterdam ga dit jaar. Daarnaast gaan we met zijn familie op skivakantie voor een weekje, iets waar ik eerlijk gezegd altijd iets minder naar uitkijk (lees: ik heb twee linkervoeten/ski’s en hou niet van vallen). In de zomer zal ik dit jaar naast Frankrijk te vinden zijn in Spanje. En ik zal ook geen nee zeggen tegen een spontaan geplande citytrip, dus dare to ask! Op gebied van studies zal ik hopelijk in 2017 officieel afgestudeerd zijn, maar laten we daarvoor eerst mijn masterthesis en examens afwachten. Ik verwacht wel dat 2017 het carrièrejaar zal worden, een jaar waarin ik mij ga focussen om stappen te ondernemen naar de toekomst toe. Ik zou wel nog een jaartje willen gaan bijstuderen en extra stage lopen, maar de motivatie om meteen aan de slag te gaan is er wel!

Op persoonlijk vlak wil ik graag actiever worden. Ik wil me inzetten om mijn conditie wat bij te spijkeren en om regelmatig naar de fitness te gaan. Ik zit vanaf 2017 ook niet meer op kot, dus ik vermoed dat ik dan geen excuses meer heb om meer tijd te steken in mijn lichaam. Terugkomend op dat rijbewijs, wil ik ook meer rijden. Momenteel heb ik een beetje de schrik te pakken in de auto -dat kan of kan niet iets te maken hebben met een in de weg staande paal-, dus ik heb nog wel eens nood aan een spoedcursus parkeren. Met mijn blog wil ik geen al te grote verwachtingen scheppen, maar wil ik wel graag terug regelmaat inbouwen. In 2017 dus veel goede voornemens, verwachtingen en plannen die mij te wachten staan. Ik hoop vooral dat ik nog meer tijd kan doorbrengen met vrienden, van het leven kan genieten en nog vele onverwachte momenten zal meemaken.

Happy 2017!

10 gedachtes over “Terugblik op 2016 en toekomstblik op 2017

  1. Dit is de eerste post die ik op je Blog lees, en I love it! Ik ga zeker blijven lezen. Zo een leuke manier om je 21ste verjaardag te vieren en fijn dat je vaste lezers (zoals je zei) je een duwtje in de rug gaven. 😀 Ik wens je alvast een zeer leuk 2017 en veel succes bij alle dingen die je dit jaar wil bereiken.

    Liked by 1 persoon

    1. Oh heel erg merci! ❤️ De pinâte is trouwens levend en wel de nacht doorgekomen, iedereen vond hem te mooi om kapot te slaan dus ik bewaar hem voor een andere gelegenheid 💁🏼
      Voor jou ook een succesvol 2017! 😀

      Like

  2. Ik ben een van die vaste lezers die je tot nog toe enkel in de statistieken terug vond. Ik volg je blog al meer dan een jaar en al vele malen heb ik jouw vrolijke posts gelezen wanneer ik onderweg ben. Keep up the good work and have a wonderful 2017! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

