It’s beginning to look a lot like Christmas

14699570_10210961293208774_2136848818_oHier zit ik dan, schaamteloos cliché kerstliedjes à la Michael Bublé-style te luisteren op kot. Sinterklaas is nog niet geweest, maar op de eerste december krijg ik toch wel al de eerste kriebels om de kerstboom op te willen zetten. Kerstmis is gezelligheid, Kerstmis is eten, Kerstmis is samen zijn en Kerstmis is (hopelijk) ook sneeuw. Ik vertel je hoe mijn countdown tot Kerst er dit jaar zal uitzien!

Stage

Allereerst even het ijs breken -heb je hem?- waarom ik een dikke maand niets meer heb laten weten aan mijn online vrienden. In mijn vorig artikel kon je al lezen dat ik momenteel stage loop, wat de totale radio silence verklaart. Stage lopen is leuk, spannend, vermoeiend, boeiend, awkward, leerrijk: en dat dan nog eens allemaal tegelijk! Nu, wat heeft stage met Kerst te maken? Bij Kerst horen natuurlijk cadeautjes die je moet kopen in de winkel, maar momenteel werk ik van maandag tot vrijdag -mijn studentenjob op zaterdag heb ik voor even gecanceld met het thesiswerk dat daar ook nog eens bovenop komt-. Gelukkig hebben we dit jaar wel kaartjes getrokken, wat wil zeggen dat je een naam krijgt met daar zijn of haar verlanglijstje bij. Zo hoef ik dit jaar niet duizend-en-één winkels te doen om dan nog pas de dag vóór Kerst pas iets te vinden.

Cadeautjes

Zoals ik al zei, is cadeautjes kopen dit jaar iets moeilijker dan de voorbije jaren. Misschien dat ik in het weekend eens met mama of lief op pad ga -die overigens niet wil meedoen aan cadeau’s dit jaar: crazy, right?!– en desnoods wordt het cadeautjes bestellen vanuit de luie zetel. Dat laatste klinkt eigenlijk ook wel niet slecht, want Kerstmisshoppen is naast de solden altijd my worst nightmare. Veel te drukke straten, nergens parkeerplaats en rommelige winkels is iets waar ik al snel de zetel voor verkies, lekker warm en zonder koude tenen. Het feit dat ik al een aantal ideetjes en een lijstje heb ontvangen van mijn secret santa-persoon, doet natuurlijk ook al heel veel. We hebben dit jaar zelfs een Kerstwhatsapp groep waarin schaamteloos gespamd wordt…

advent-calendar
perfecte omschrijving van ik VS advent kalenders van Vijf

Adventkalender

Lichte spijt toch wel dat ik geen adventkalender ben gaan halen. Je kent dat wel, zo’n countdown kalender tot Kerstavond waarbij je elke dag een deurtje mag openen. Je hebt ze in alle vormen en soorten: chocolade, lipsticks, kaarsen, je kan het je zo gek nog niet bedenken! Chocolade is sowieso niet echt mijn ding, maar ik zou het tóch nog graag willen doen voor de spanning om elke dag een deurtje te mogen openen… Maar aan de andere kant zou ik ofwel 1) alles tegelijk opeten/opendoen, ofwel 2) achteraf spijt hebben als het het dan toch niet waard bleek te zijn. Mijn portemonnee is mij dit jaar dus erg dankbaar!

Kerstmistruien

Dit jaar zou ik graag al mijn outfit stress aan de kant schuiven en inruilen voor een kersttrui. Kerstmis en alle andere fancy gelegenheden zorgen altijd wel voor het passen van één, twee of zeg maar gerust zes potentiële outfits. Om dan uiteindelijk toch terug te grijpen naar het eerste wat je aangetrokken had. Geef mij dan dit jaar toch maar een kersttrui. Ja, zo’n héle foute Kersttrui met grappige tekst of lelijk printje matching met Martijn (en misschien de hond of zo) en de bijhorende geforceerde familiefoto die daar niet los van kan staan. Ik heb al een mooi assortiment verzameld dat past binnen die omschrijving die ik binnenkort met je zal delen, moest je ook een #yolo Kerst willen dit jaar…

Ben jij al aan het aftellen tot Kerstmis?

8 gedachtes over “It’s beginning to look a lot like Christmas

  1. Hihi, toffe blogpost! 🙂 Ik ben ook al zwaar aan het aftellen tot Kerstmis, en inderdaad… daar horen van die ugly christmassweaters bij 🙂 Ik heb er eentje, maar ik wil er graag nog eentje aanschaffen 😀 Ik heb ook geen adventskalender gekocht dit jaar, die met beauty vind ik vaak te duur en van chocolade word je toch alleen maar dik 😀 haha! Nog veel succes met je stage! x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

