Struggles van een flapuit


Mensen die mij kennen, weten dat ik er af en toe wel iets kan ‘uitflappen’. Ik ben iemand die onmiddellijk zegt wat ik denk, gaande van een grappige comment of een eerlijke opmerking. Het is meestal sterker dan mijzelf en dat heeft me al vaker in nare situaties gebracht, gaande van traantjes tot miscommunicaties!

1. Niet iedereen begrijpt je humor

Eerlijke humor, je moet er van houden of niet. Niet iedereen houdt ervan. Sommigen zullen je te direct vinden en anderen zullen je eerlijkheid dan weer appreciëren. Het is me al vaker overkomen dat na drie sarcastische opmerkingen de vierde serieus wordt genomen of niet begrepen wordt, wat al regelmatig geleid heeft tot awkward momenten of misverstanden. Mijn standaard serieus gezicht wat daarmee gepaard gaat, helpt daar ook niet altijd bij…

2. Je bent (te) direct

Je bent iemand die de koe direct met twee horens zal vatten en je hebt een duidelijke eigen visie. Zo behandel je niet alleen anderen, maar zal je zelf ook behandeld willen worden, of het nu om een eerlijke mening gaat rond een nieuw kledingstuk of om feedback op het werk. Je zal nooit rond de pot draaien, wat er vaak voor zorgt dat subtiliteit dus niet altijd -of zeg maar gerust nooit- jouw sterkste kant is!

3. Soms zwijg je best 

Als je een flapuit bent zoals mij, heb je het vast al wel eens meegemaakt dat je op een verkeerd moment er snel iets uitkraamde waar je daarna spijt van kreeg Vooral dat laatste… ‘Waarom moest ik dat er nu weer even uitflappen’ of ‘Had ik dat echt niet wat anders kunnen verwoorden?’ ?! Of dat je niet altijd weet wat gepast is om te zeggen en wat too much information is en wat niet. De laatste tijd probeer ik in dat soort situaties op mijn tong te bijten en de woordenstroom tijdelijk tegen te houden of me op het laatste moment te bedenken, maar soms is het écht sterker dan mijzelf, oeps!

 

 

17 gedachtes over “Struggles van een flapuit

  1. Dat eerste puntje is zo herkenbaar! Ik hou ontzettend van sarcastische humor met een flinke dosis zelfspot, maar lang niet iedereen vat mijn opmerkingen als sarcastisch op. Soms zwijg ik dus beter want anders ben ik veel tijd kwijt aan het uitleggen van mijn grappen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

