Mijn zomerplannen 2016

img_9909De -langverwachte- vakantie staat eindelijk voor de deur! Gisteren legde ik officieel mijn laatste examen af van dit semester! Hoe dat geweest was zal ik jullie besparen, want de uitslag zal ik ergens in de loop van volgende week pas krijgen. Mijn plannen voor deze vakantie? Veel op vakantie gaan, ergens tussen nu en september mooi bruin worden, een nieuwe knipbeurt, mijn 21ste verjaardag vieren, afspreken met vriendinnen en een stageplaats voor volgend jaar regelen. Ik heb er nu al zin in!

Processed with VSCOcam with hb1 preset

1. Vakantie!

Berlijn, Frankrijk en New York staan op mijn planning van 2016! Volgende week trek ik drie dagen richting Berlijn met de vriend -wat ik eigenlijk nog volledig moet plannen-, dus tips zijn altijd welkom! Binnen een kleine drie weken ga ik weer zoals elk jaar voor een maand naar Frankrijk, a.k.a. veel luieren, branden in de zon en af en toe eens een uitstapje doen. Augustus blijft altijd vrij, aangezien daar altijd enkele herexamens in kunnen vallen… In september ga ik E I N D E L I J K naar New York, wat ik ook nog moet plannen… Het is duidelijk dat ik geen plan-typetje ben, haha! Eerder een go-with-the-flow chaotisch persoon, helaas. Maar ik heb nog wel even tijd, dus dat zal vast en zeker nog goed komen!

Processed with VSCOcam with hb1 preset
Ik wel zelfs nog iets korter gaan in lengte ! Wat denk jij?

2. Frisse knipbeurt

Van die long bob van even geleden blijft er héél weinig over, vrees ik. Ik moet eerlijk toegeven dat ik die korte lokken toch wel mis! Zo gemakkelijk in onderhoud, je blijft niet overal aan vasthangen, het plakt niet in je gezicht met het warme weer… Enig nadeel is dat mijn gepiercete oor nog een beetje gevoelig is als je er hard tegen duwt, dus ik heb momenteel een beetje kapper-vrees. Ik zal toch op mijn tanden gaan moeten bijten als ik dat nieuw zomerkapsel wil! Misschien met een lichter of donkerder kleurtje?

img_1137

3. Afspreken met lang niet geziene vrienden 

Een dikke maand geen sociaal leven hebben kent altijd zijn tol. Het gemis van de vriendinnetjes is groot, dus ik probeer om iedereen nog eens gezien te hebben vooraleer ik richting la douce France vertrek. Mijn kalender begint zich beetje bij beetje te vullen, dus dat komt in ieder geval zeker goed! Nu ik dit jaar nog eens in het land ben met mijn verjaardag, houd ik voor enkele vriendinnen van het middelbaar een birthday party/house warming om te vieren dat ik oud wordt. Serieus, ouder worden is leuk tot een jaar of 21, maar daarna mag het stoppen voor mij hoor!

img_1043

4. Zelfontplooiing

Ik zei het laatst al ergens, het feit dat ik veel aan mijzelf wil gaan werken deze zomer. Niet aan mijn lichaam of iets dergelijks, want daar heb ik niet echt problemen mee. Ik wil wel graag een super stageplaats voor volgend academiejaar vinden. De motivatiebrief is alvast geschreven, maar de CV moet nog wat professioneler. Daarnaast wil ik ook enkele (online) cursussen gaan volgen, gaande van Photoshop tot inDesign. Eén van de negatieve kanten van universiteit is namelijk dat die meer praktijkgerichte vakken niet aan bod komen in onze opleiding. Dus ja, dan zullen we het onszelf maar moeten aanleren!

Wat zijn jouw vakantieplannen?

23 gedachtes over “Mijn zomerplannen 2016

  1. Zo een fijne plannen zeg! 👌🏻 Die drie vakanties naar het buitenland zou ik ook graag willen doen! 😱 Oooh, ik heb maandag trouwens een nieuwe kappersafspraak en ben er nog altijd niet uit of ik het een stukje korter wil doen dan de laatste keer 🤔 Echt moeilijk! Veel plezier in Berlijn binnenkort! 🎉

    Like

  2. Hier word ik blij van 😄 Berlijn en New York zijn net de plekken die bovenaan mijn wishlist staan dus ik ben heel benieuwd naar jouw reisjes!! Feel ya on the hair thing. Ik loop al maanden te zeggen dat ik het langer wil en nu wil ik het weer korter, om de redenen die jij aanhaalt én omdat het iets ‘volwassen’ geeft. Slim idee, die online cursussen 👏🏻 Alvast veel plezier met alles wat je doet 😘

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

