Ma vie en photographie #3

Vorige week stond in het teken van ‘de laatste keer’: het laatste avondmaal, de laatste les en (helaas) de laatste keer uitslapen. Ik rekende af met een deadline, kwam eindelijk terug bij met de serie Game of Thrones, deed een gewaagde aankoop en verkende mijn nieuwe buurt. 


Maandag

Aaah, verlengd weekend! In de plaats van zes uur in de les te zitten, kon ik lekker nog wat gewend raken in het nieuwe huis. Ik gooide hier en daar een balletje met de hond, zette me achter de tafel met mijn studieboeken en werkte aan de powerpoint voor een presentatie van de dinsdag. ’s Avonds vertrok ik nog richting Leuven om zeker niet te laat te komen voor onze seminariepresentatie in de voormiddag.

Dinsdag

Na de lesdag had ik nood aan een serietje en een warme kop thee. Ik geraakte eindelijk terug bij met Game of Thrones en ben nu weer helemaal spoiler proof. Ken je dat, die angst om online gespoiled te worden terwijl je de aflevering nog niet gezien hebt? Daar heb ik nu dus geen last meer van! Na GoT ging ik nog even naar de winkel om inkopen te doen voor de komende dagen, waar ik –hoe kan het ook anders- de verkeerde aanschuifrij koos. De nieuweling achter de kassa had het moeilijk te verduren en ik kon me helemaal inleven in zijn gênante situatie, en dat terwijl de lijn alleen maar langer werd…


Woensdag

Woensdag had ik geen les en kon ik dus lekker productief studeren. ’s Middags maakte ik een heerlijk gezond salaatje klaar en in de avond werd er de laatste hand gelegd aan onze groepspaper, die na veel inwendig vloeken en zuchten eindelijk officieel ingezonden werd! Ik mispak me toch elke keer opnieuw aan de tijd en moeite die gestoken worden in zo’n 15-tal paginaatjes… Herkenbaar?

 Donderdag

Vroeg opstaan om te studeren: check. Namiddag kwam namelijk mijn mama op bezoek in Leuven voor een koffietje, een dessertje en een babbel, dus moest ik de tijd op voorhand al wat goedmaken. We gingen iets drinken bij Koffie Onan op de Parijsstraat, wat zeker de moeite waard was! Daarna wandelden we wat langs de winkels op de Mechelsestraat en kocht ik een gewaagde rok (zie hierboven ergens), waarmee ik stiekem toch heel blij om ben. Nadat mama vertrokken was, bestelde ik een paar pizza’s en kwamen twee vriendinnen en mijn lief langs om ‘ons laatste avondmaal’ te vieren –a.k.a. niet meer wekelijks samen eten op kot tot volgend jaar, ween-. Een paar rondjes kaarten zijn daarbij zeker onmisbaar om een goede avond af te sluiten!


Vrijdag

Vrijdag ging ik naar mijn laatste les van het jaar (!), wat echt een beetje surreëel is. Na de les kon ik met iemand carpoolen naar huis en kwam ik onderweg dit wel erg schattig straatje tegen in Leuven. Thuis aangekomen ging ik naar een post-verjaardagfeestje van mijn vriend en diens broer en zussen. Lekker eten en enkele gezelschapsspelletjes hier en daar passeerden vlot over de tafel!


Zaterdag

Het weekend staat precies gelijk met lekker eten… Zo kon ik tussen het studeren door genieten van een gezonde snack: mini-aardbeitjes! Om de student in huis te verwennen, ging mama zelfs sushi –oftewel mijn favoriete eten in de hele wereld- uithalen. Na het eten verkende ik mijn nieuwe straat met Malou aan de leiband –met koeien als buren en appelvelden tot de duizendste- en in de avond ging ik voor de laatste keer werken.

Zondag

De laatste dag van de week stond gelijk met de laatste keer uitslapen voor de komende maand(en). Tegen de middag legde ik al mijn boeken klaar en kwam ik tot de ontdekking dat er eentje nergens meer te bespeuren was. Nadeeltje van pas verhuisd te zijn: twee garages vol onuitgepakte dozen en één boek dat ik daar ergens in zou moeten terugvinden. Enkele uren later is het gelukkig wel gelukt! In de tussentijd was ik wel al begonnen met studeren en in de avond kwam het gezin van mijn lief nog even het nieuwe huis inspecteren. Mijn kat heeft trouwens het meeste last van de verhuis. Ze mag nu niet meer in de living -allergisch lief- of buiten komen voor een tijd, wat resulteert in een hardnekkig gemiauw!

Vanaf vandaag begint het echte werk! Ik zei al eerder dat dit voorlopig even de laatste ‘ma vie en photographie’ wordt, omdat ik je niet wil bedelven met opstaan-leren-eten-leren-leren-eten-leren-slapen verhalen. In die zin zal je dus niet veel ‘missen’. Veel succes voor alle blokkers en bon courage!

 

7 gedachtes over “Ma vie en photographie #3

  1. Altijd zoooooo leuk om te lezen wat mensen doen in een week! Ik was helemaal vergeten dat je ging verhuizen maar van wat ik in de laatste blogposts al gezien heb, zag het er kei mooi en gezellig uit! Dat de katten gek worden door de verhuis, herken ik ook helemaal 😉 Het is voor mij wel vreemd om te horen dat iedereen rondom mij begint met de blok en/of examens! Mijn laatste lesblok is namelijk pas vorige week maandag gestart dus ik heb nog vier weken les voordat de echte blok begint (lees: een dag of drie, hahaha). Maar vermits het een zware lesblok is, vertoef ik ook vaak tussen de andere blokkende studenten om ook klaar te zijn voor dat laatste examen! Alleszins super véél succes, Jules! Na de examens, spreken we eens af hé 😉 xxx

    Liked by 1 persoon

      1. Good :D. Haha, ja inderdaad ik werk al! Ik weet soms niet of ik de blok mis. Ik mis wel de typische humor die er dan heerst en ik kijk nog stiekem naar die confession pagina’s. Klinkt nog herkenbaar 😀

        Liked by 1 persoon

      2. Oh haha ja de humor en de flauwe momentjes horen er echt wel bij inderdaad! Voor de rest mis je echt niet 😅 veel succes met je blog dan of in het algemeen, whatever you like 😄

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

