Ma vie en photographie #1

Zoals beloofd: een eerste vaste categorie op de blog -met een ietwat mindere cheesy titel-. Ik neem je mee in wat ik vorige week allemaal gedaan heb. Mijn week evolueerde van een complete fail en eindigde in een toppunt met als kers op de taart een weekendje weg met vriendlief. Kijk je mee? 

 

Maandag

Natuurlijk moest mijn complete fail op een mààndag gebeuren… Ik vertrok alleen met de auto naar het station om daar mijn trein te halen. Op voorhand toch even melden dat ik absoluut geen trein- of busmens ben, wat vaak eindigt in het missen of zelfs het nemen van de verkeerde. Ik zag de trein in de verte al aankomen en hoopte dat ik die nog snel even kon halen. Snel snel alles uit de auto vissen en dan op een hevig wandeltempo richting het spoor vertrekken. Die ene trein had ik dus niet gehaald, wat op zich geen probleem was, want de volgende was er al na een kwartiertje. Missie trein was dus goed geslaagd, maar nadat ik aangekomen was in Leuven, nam ik dus de bus naar kot. Of ja, dat dacht ik toch: bleek ook gewoon de verkeerde bus te zijn, maar dat was nog steeds niet het ergste van die dag. Blijkbaar had ik dus na veel zoeken in al mijn tassen mijn kotsleutel vergeten thuis en kon ik dus al die spullen de hele dag doorheen Leuven rondsleuren. Gelukkig kwam ik onderweg een vriendin tegen waar ik mijn spullen tot ’s avonds kon laten staan en bracht mijn vriend in de avond mijn kotsleutel terug (die dus gewoon ergens in de auto lag)… Intens geluk bij het openen van die deur dus verzekerd!

Dinsdag

Na een behoorlijk helse maandag achter de rug te hebben, stond ik de volgende dag vroeg op om wat leerstof in te halen. Wanneer ik eens vroeg opsta, gun ik mijzelf altijd een goed ontbijtje als ik de nodige ingrediënten aanwezig heb op kot. Griekse yoghurt, rijpe vijgen, een zadenmix en een beetje honing erover en je hebt een Instagramwaardig ontbijtje in minder dan 5 minuutjes! Na wat leren was het daarna al weer tijd voor een groepswerkje op kot en achteraf ging ik naar de les.

  

Woensdag

Aangezien het na deze week nog maar twee (!!) weken is vooraleer de blok begint, ben ik echt wel in de fase waarin ik alles nog probeer bij te werken. Vroeg opstaan is voor mij daarvoor echt wel een must! Af en toe een snapchatje of selfie als pauze -oké, het was iets langer dan een pauzetje- mag dan zeker niet ontbreken. En ja, ik leerde voor de eerste keer Face Swap kennen and it did not disappoint me! Zo gaan onze babies er dus uitzien… Woensdagavond had ik een galabal en daarvoor kwam mijn vriendin Claire op bezoek vergezeld met een half dozijn aan kwasten en make-up. Ze volgt een opleiding make-up artieste en ik mocht al een paar keer haar proefkonijn zijn, zalig! De onderste foto is het resultaat. Daarna was het snel haasten naar de pizzeria waar ik met onze gala squad  hadden afgesproken om de avond goed in te zetten met een vettige hap en een wijntje. Om 10 uur namen we de bus richting de Brabanthal waar het feest doorging en dansten we tot in de vroege uurtjes -met zéér pijnlijke voeten ter gevolg: ik en hakken gaan niet zo goed samen…-

Donderdag

Donderdag nam ik de trein richting thuis, aangezien het een feestdag was en de lessen die dag niet doorgingen. Normaal gezien ben ik geen fan van wachten op de trein, maar in deze eerste zonnestralen was het puur genieten! In de avond vetrokken mijn vriend en ik richting Enschede in Nederland om mijn tante te bezoeken. Ze hebben er net een wellness/hotel geopend (klik hier als je benieuwd bent) en die moesten we natuurlijk eventjes gaan checken! Daar aangekomen na twee-en-een-halfuurtje rijden, kropen we al de badjas in om de sauna’s te verkennen en ploften we achteraf in de heerlijk zachte hotelbedden. Even een zen-weekendje dus vooraleer de examens terug van start gaan!

Vrijdag

De volgende dag zaten we vroeg aan tafel voor het ontbijt en trokken we daarna de stad in. Ik ontdekte er voor het eerst een Costes winkel en ik was meteen verkocht! Ik scoorde er twee tijdloze items die vast en zeker afgedragen zullen worden, waarvan dit kleedje er eentje van is! Daarna lunchten we met mijn tante en nonkel en gingen we met zijn tweetjes op massage. Achteraf nog even uitblazen in de thermen, branden in het zonnetje en een stoomstootje meedoen in de opgietsessie. In de avond aten we met zijn allen nog wat en besloten we om nog een dagje extra te blijven en de dag erna pas terug naar huis te keren omdat er onverwacht nog een kamer vrijgekomen was!

Zaterdag

Onze laatste dag bij onze Noorderburen en ontwaken door de vogeltjes met dit uitzicht! Na het uitchecken aan de hotelbalie, een snel ontbijt en het gedag zeggen van mijn familie, vertrokken we terug richting ons Belgenlandje. 27 graden Celsius en wij in een zestienjarige auto met haar mankementjes eindigt dus in veel tussenstops en ik die geniet op een bankje in het zonnetje. Nadat we terug thuis zijn, gooi ik nog een paar balletjes voor de hond vooraleer ik moet vertrekken om te gaan werken. Na het werk gaan we nog even langs bij vrienden en lig ik pas laat in bed.

Zondag

In de plaats van een luie zondag te houden of het vieren van moederdag -want ons moeder heb ik nog maar amper gezien vandaag- wordt vandaag bikkelhard werken aan een paper om de deadline te halen! Geen fotootje dus maar snel verder werken en terug aan de slag gaan…

Wat vind je van zo’n weekoverzichtje?

10 gedachtes over “Ma vie en photographie #1

  1. Ik ben alvast een grote van van deze nieuwe ‘serie’, die naam is echt zoooo leuk gevonden! Jammer dat je maandag zo was gelopen, maar zo te zien viel je week precies heeeel goed mee! Ik ben benieuwd naar het volgende overzichtje! 😉 Xx

    Liked by 1 persoon

  2. Wauw! Ik hou van deze nieuwe rubriek! Die titel is echt geweldig goed en leuk gevonden! Is trouwens ook super leuk om te zien wat mensen zo doen in een week. Ik zou dat ook moeten doen maar denk dat ik daarvoor wat te weinig tijd heb om alles elke week bij te houden en te schrijven 😀 Loop nu al hopeloos achter! 😉 Maar echt leuk, girlie! Xxx

    Liked by 1 persoon

  3. Spontane glimlach toen ik de titel las! Leuk gevonden!! Ik vind zo’n overzichtjes niet altijd even interessant (want ja, niet iedereen heeft een leven dat iedere week spannend is, me neither) maar volgens mij zullen jouw avonturen me wel boeien. Die maandag was al meteen een goed verhaal hehe 😄 (Succes met de paper deadline!) X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

