Hoe mijn eerste persevenement verliep

Even geleden kreeg ik mijn eerste uitnodiging voor het Beauty trends by Yves Rocher evenement in de mail dankzij Oona. Ik moest even twee keer kijken of het wel echt was, of ze mij gewoon niet per vergissing hadden uitgenodigd. Maar nee, een dikke maand later moest ik mijn naam zeggen aan een balie, die gelukkig ook écht op de gastenlijst stond. Ik vertel je alles over mijn eerste persevenement en wat ik ervan vond!

De locatie

Samen met medeblogster Axelle en onze +1’s stapten we de Wild Gallery binnen te Vorst, Brussel. Op voorhand had ik niet echt zenuwen, maar toen ze achter mijn naam vroegen -die overigens écht op de gastlijst stond- gierden de kriebels door mijn lijf. Daarna liepen we door naar de zaal waar het evenement van gang zou gaan, gelokt door rode lichten en zalige muziek. Die sfeer werd doorgetrokken in de zaal zelf: tropische palmbomen, een rode gloed, heerlijke cocktails en reusachtige opblaaszwanen zorgden voor de langgemiste zomerse vibes.

 

 

Wat doe je dan, op zo’n persevenement?

Heel goede vraag, aangezien ik zelf niet goed wist wat ik van tevoren moest verwachten. Gelukkig werd er genoeg entertainment voor ons voorzien. Zo verzorgde een vrouwelijke (!!) DJ voor de aangename achtergrondmuziek en namen we een cocktailtje in de hand terwijl we even het terrein verkenden. We testten de nieuwe lipsticks uit bij de make-up hoek, waar professionele visagistes ons gezicht onder handen namen en ik lekker weg kon dromen over de spiegel die ik vroeger als kind altijd wou (die met die lampjes alsjeblieft, mama!).

Daarna namen we met zijn allen een paar foto’s bij de selfiebooth, waar ik lekker awkward poseerde voor tientallen andere bloggers die meekeken. Ik heb trouwens echt onwijs veel bekende(re) bloggers gezien, zoals An-Katrien van de serie Pink Ambition. Zij was trouwens het gezicht van de nieuwe campagne. Omdat het wat intimiderend was om de mensen achter de blogs die je graag leest op anderhalve meter van je af te zien staan, ben ik geen praatje gaan slaan. Misschien dat ik de volgende keer wel eens een poging waag!

                        Wat verder in de zaal kon je gouden flashtattoos laten zetten en kon je gezicht laten beglitteren -wat eigenlijk best wel idioot klinkt, maar toch heel erg mooi was!-, wat we uiteindelijk niet gedaan hebben door de lange wachtrijen van andere bloggers die hetzelfde idee hadden als ons.

De kers op de taart

We wisten op voorhand wel dat er een goodiebag voorzien werd voor iedereen die kwam, maar ik denk dat de inhoud hiervan iedereen omverblies. Er zaten namelijk niet één, niet twee, maar elf (!) full size producten in, opnieuw met een zomers thema. Zo kregen we onder andere een shampoo en conditioner, een assortiment van zonne-oliën, enkele verzorgingsproducten en twee felroze lippenstiften met bijpassende nagellakjes mee op onze terugkeer.

  
De doucheproducten heb ik alvast even uitgetest, waar mijn haar me heel dankbaar voor is. Ik kan niet wachten tot de zomer er is, zodat ik de zonneproducten en lippenstiften eens kan dragen en terug kan denken aan een geweldige ervaring! Bedankt aan Oona voor de uitnodiging en de rest voor het goede gezelschap!

25 gedachtes over “Hoe mijn eerste persevenement verliep

  1. Haha, zo leuk geschreven! Ik heb je nog gezien maar uiteindelijk niet meer gesproken, jammer! Vond het wel een tof event (hoewel ik eigenlijk wel had gehoopt wat meer info te krijgen over de collecties enzo..) en die goodiebag was echt #goals, haha 😀 Zie ik je misschien op de persdagen? 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Dankje! Ja inderdaad, wou iets komen zeggen maar uw girlssquad à la taylor swift was wat te overweldigend 😂😂😂 ! Ik dacht eerst dus ook dat die uitleg nog ging volgen! Ik ben de woensdag van de partij op de persdagen, en jij? ☺️

      Like

      1. Hahahahahah omg ik ga stuk hier 👌😂 En ja inderdaad, ik was ook nog aan t wachten op de uitleg, maar die hoop heb ik om half 1 ’s nachts maar opgegeven 😉 Ik ga donderdag naar de persdagen gaan waarschijnlijk, zo spijtig!

        Liked by 1 persoon

    1. Normaal gezien wordt je zelf gecontacteer als je blog goed aansluit bij de merken die ze vertegenwoordigen. In mijn geval contacteerde ik zelf enkele prbureaus! Je vind gemakkelijk de bedrijven online op instagram of google en dan kan je zelf een mailtje sturen met een korte uitleg over je blog en waarom je graag naar hun persdagen zou willen gaan😉! Bedankt 😘😀

      Like

Geef een reactie

