Winter, het is nu wel genoeg

Processed with VSCOcam with hb1 presetSneeuw vind ik super. Ik vind het prachtig, die witte vlokken die naar beneden dwarrelen. Prachtig, vanop een afstandje: vanuit het raam, terwijl ik ziek in de zetel lig. Mijn lichaam en ik zitten nog diep in onze winterslaap, dus een beetje warmte van de lentezon zal vast en zeker geen kwaad kunnen…

De winter heeft me

Voor iedereen die zich afvroeg waar ik me de laatste tijd mee bezig houdt: Slapen, voeten opwarmen aan de verwarming, soepjes eten, de duizendste papieren zakdoek in de vuilbak mikken en snel weer onder de lakens kruipen met een goede serie of twee (of zeg maar gerust een half dozijn). Vorige week was ik ziek en lag ik zelfs thuis te snotteren en te kuchen, maar deze week werd het tijd om terug richting Leuven te trekken. Lessen, de kou en onverwachte treinproblemen moesten en zouden (helaas) opnieuw getrotseerd worden.

Ja, ik ben ontvoerd door de winter: ik heb nergens zin meer in. Inspiratie vinden voor een nieuw artikeltje gebeurt niet meer, leren lukt voor een paar paginaatjes en de energie voor alles is in het algemeen ver zoek. Het liefst wil ik gewoon me wikkelen in die dikke donslakens en terug wakker worden wanneer de lentezon weer  door mijn dakraam schijnt.

header-blog-vdj
Eén van de vele logo’s die al de revue gepasseerd zijn

niet veel blogs

Ik weet niet of ik de schuld kan steken op de grote boze winter, eigenlijk niet. Het is er gewoon niet meer van gekomen: geen zin, geen inspiratie, telkens wel iets beters te doen. Maar eigenlijk moet ik het gewoon toegeven: ik heb een writer’s block. Alles in verband met mijn blog verloopt momenteel een beetje stroef. Een maand eerder had ik nog geen idee hoe moeilijk ik het zou vinden om beslissingen te maken rond mijn blog. Logo’s, lettertypes, kleurenschema’s, overlays: you name it. Ik ben niet goed in knopen doorhakken, daar ben ik toch al achtergekomen. Iedereen heeft een andere mening en dan begin ik aan die van mijzelf te twijfelen (terwijl ik eigenlijk best wel koppig ben). Ik denk dat ik daarom even op de pauzeknop gedrukt heb, alhoewel mijn vingers wel als een automatische reactie deze pagina bleven intikken. Gelukkig ligt het project wel niet stil: ik ben er mee bezig, maar ik had wel nooit gedacht dat in elk detail zoveel tijd kruipt. En diegenen die mij kennen, weten dat ik alle puntjes graag op de i heb, helaas. Dus nu zal ik maar stoppen met te jammeren over de winter, kruip ik terug mijn holletje in voor een nieuwe aflevering of twee en ga ik morgen eindelijk productief zijn. Ik beloof het.

Moest het nog steeds wat rustig blijven hier, dan zeg ik graag op voorhand dat ik liever goede artikels schrijf dan zo van die flut artikels zoals ‘den deze’. Een goed idee heeft tijd nodig, niet?

12 gedachtes over “Winter, het is nu wel genoeg

  1. Hmm, lekker wegkruipen onder een warm dekentje met een goed serieke, de winter heeft toch zo z’n fijne kantjes denk ik dan 😀 dat gezegd zijnde, hoop ik dat die zonnestralen toch snel verschijnen, heb nu ook wel genoeg van de kou en regen!

    Like

  2. Groot gelijk! Ik kom ook maar stilletjes aan op gang vooral qua studeren moet ik er echt nog inkomen… Nog veel succes verder! Ik ben alvast heel benieuwd naar je nieuwe blog 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Ooooh Julieke toch! Ik snap dat dit vreselijk, depressief weer je niet veel goeds doet! Al zeker niet als je zo een moeilijke beslissingen moet nemen en veel werk steekt in je nieuwe blog! Ik denk dat iedereen er begrip voor kan opbrengen als het even wat minder is want inderdaad, je wilt liever goede artikels aan je lezers geven dan een artikel dat geschreven is om te schrijven! You go girlie! Dikke kus! 😉 xxx

    Liked by 1 persoon

  4. Jaaa nood aan zon en lente en gewoon het einde van de winter! Zo herkenbaar. Voel je maar niet schuldig over minder bloggen, het is goed dat je kwaliteit boven kwantiteit verkiest. Veel succes nog met je blog op punt stellen en kruip maar op je eigen tempo uit die winterdip, lijkt me het beste 😉 Liefs xxx

    Liked by 1 persoon

  5. Ik heb men gemengde gevoelens over de winter . Ik voel mij bv minder schuldig als ik op een vrije dag heel de dag niets doe , in pyjama series kijk op de bank dan in de zomer 😀 En een dag zoals vandaag ( koud maar zon dat vind ik ook heerlijk)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

