Waarom ik geen Valentijn vier

waarom ik geen valentijn vierValentijn: either you hate it or you love it. Ik ben dus duidelijk in het anti-kamp. Niet omdat ik geen lief heb (want dat zit al vijf jaar helemaal goed), maar gewoon omdat ik het een commerciële bedoening vind. Deze dingen zullen dus zeker herkenbaar zijn als je wél Valentijn zou vieren.

1. Chocolade, bloemen en andere cheesy cadeautjes zijn ineens dubbel zo duur. Je kent dat wel: de prijzen van de standaard valentijnscadeautjes zoals knuffels, een boeketje of noem maar op, schieten ineens de lucht in. En dat gewoon omdat ze dubbel zoveel verkocht worden in die periode! Valentijn verkoopt.

2. Restaurants zitten bomvol. Ik weet niet of het aan mij ligt of niet, maar een overvol restaurant met allemaal kwijlende koppeltjes is precies toch niets voor mij. Geef mij dan maar liever afhaalsushi in de zetel met een goed serietje.

3.Valentijn moet je elke dag vieren. Hetgene waar ik mij het meest aan stoor aan Valentijn, is het feit dat er één bepaalde dag is dat je cadeautjes, een extra kusje enzoverder geeft aan je lief. Naar mijn mening moet je elke dag Valentijn vieren: elke dag van elkaar houden en dat laten merken door je gedrag in plaats van door nutteloze cadeautjes. Want daar draait een relatie écht om.

Meer relatietips? 1) wat ik al uit mijn langdurige relatie geleerd heb 2)waar je rekening mee moet houden bij samenwonen

13 gedachtes over “Waarom ik geen Valentijn vier

  1. Mocht ik ook een lief hebben, zou ik het ook niet vieren net door je bovengenoemde redenen! Everyday is Valentine! Ik ben ook volledig in dat kamp dus. en ik moet zeggen, ook al ben je in het anti-kamp, je artikel klinkt positief en is leuk om te lezen. Vind ik vaak niet het geval bij anti-.. berichtjes :).

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben het helemaal met je eens, zéker wat het laatste puntje betreft 🙂 We zeiden vorig jaar “we geven elkaar 1 keer een klein cadeautje en daarna nooit meer ‘Valentijn'” en daar hebben we ons goed aan gehouden. Iedere dag moet je om elkaar geven en niet die ene vastgelegde dag waarop alles opeens in hartjesvorm zou moeten zijn… X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

