Vijf vreemde blogobsessies

vijf vreemde blogobsessiesBloggers, het is toch een vreemd volkje. Als blogger heb ik zo’n aantal ‘obsessies’ die misschien raar zijn voor anderen, maar onder ‘bloggers’ net eerder normaal zijn. Wedden dat jij ook last hebt van mijn derde obsessie?

1. Grammar nazi freak. Taalfouten: ik kan het écht niet zien! Dit heb ik altijd wel al gehad, maar dt-fouten of ‘men’ in plaats van ‘mijn’ vind ik echt vreselijk. Ik lees zelf ook enkel blogs wiens taalgebruik aangenaam is om te lezen en waarvan de teksten niet volstaan met fouten, emoticons of sms-taal.

2. Obsessie voor schriftjes. Je kent het wel: notitieboekjes waar je allerlei dingen in kan schrijven. Ik heb er minstens drie in huis liggen die ik niet eens heb aangeraakt, maar ze zijn zo mooi!!! Ik heb dus een verzameling aan ongebruikte notitieboekjes. Ze zullen ooit wel van pas komen, toch?

vijf vreemde blogobsessies

3. Dagelijks blogstatistieken bekijken. Ik kan niet één dag zonder het bekijken van mijn statistieken. Hoeveel mensen zijn er vandaag op mijn blog geweest? Hoeveel likes heeft dat ene bericht op Facebook? Waarom reageert er niemand op dat artikel?

Door gefocust te zijn op die statistieken, kan ik soms best wel een beetje down geraken. Soms denk ik dat ik een geweldig artikel publiceer en krijg ik er nauwelijks feedback op en soms is het tegenovergestelde waar! En het moet altijd beter en meer zijn. Ik meen het, cijfers zijn écht verslavend.

4. Lijstjes. Zoals je al kan zien, werk ik graag met lijstjes en nummers. Ik weet niet hoe het komt, maar een doorlopende tekst vind ik altijd veel onoverzichtelijker! Misschien is dat ook gewoon omdat ik zo chaotisch ben en lijstjes daar een hulpmiddeltje voor zijn.

5. Alles moet gefotografeerd worden. Je kan niet meer op je gemak iets gaan drinken zonder je fototoestel of gsm bij de hand te hebben. ‘Wacht, nog niet aan drinken! Eerst een foto!’. That’s me. Of ja, dat probeer ik tenminste want ik ben er echt zó slecht in: als ik iets ‘bloggerwaardig’ meemaak, vergeet ik er altijd foto’s bij te maken…

Bloggers, tell me: is dit herkenbaar voor jullie of ben ik écht de enige?

38 gedachtes over “Vijf vreemde blogobsessies

  1. Zeker weten dat alles gefotografeerd moet worden! Haha, dat is super herkenbaar. Ik heb ook een hekel aan teksten die vol staan met schrijffouten. Dan heb ik ook snel de neiging om te stoppen en de blog weg te klikken. Ook de lege notitieboekjes herken ik, want ze zijn inderdaad veel te mooi om er in te schrijven. :’)

    Liked by 1 persoon

      1. Klopt, dat heb ik zelf ook inderdaad. Maar dan zijn het echt teksten vol met me, men en duidelijk te lezen artikelen die niet na zijn gelezen. Ook een obsessie van mij, ik lees al mijn concepten zeker 3x door..al is het niet 5x. Zo min mogelijk foutjes wil ik erin haha. Maar lees veel comments overal dan met enkel verbetering woorden, niks geen reactie op het artikel, heel irritant.

        Liked by 1 persoon

      2. fouten maken is hier een van mijn dingen dat ik nu eenmaal doe…Ik heb dyslectie dus is dat nog eens een veel groter probleem. Ik lees gewoon over mijn eigen fouten over. Zeer frustrerend maar dat is iets wat ik nu eenmaal ben.
        en cijfertjes tja…ik heb 2 blogs, eentje voor naaicreaties en eentje voor recepten te bundelen van mijn grootouders vooral. En alleen de eerste wordt gelezen^^ de 2de heeft maar 1 lezer gehad 1 keertje…maar dis is natuurlijk ook nog in opbouw

        Liked by 1 persoon

      3. Ja dat begrijp ik hoor, ik maak ook wel eens fouten, we zijn mensen voor iets he 😁! Zeker als je dyslectie hebt lijkt me dat niet makkelijk (mijn vriend heeft dit ook) maar dan is bloggen wel de ideale manier om het schrijven wat te oefenen!

        Like

  2. Ik herken mezelf in alle gewoontes wel een beetje hoewel ik probeer om het fotograferen zo te laten. Zeker als ik onder vrienden iets ga drinken vind ik dit soms zelf storend. Langs de andere kant kan het wel mooie plaatjes opleveren! 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Ik herken dit zo. Als ik ‘ik wordt’ zie staan ‘wordt’ ik al helemaal verdrietig. Als ik een spelfout heb staan, vertel het me alsjeblieft! En m’n telefoon zit vol met lijstjes. En de spiegelreflex moet altijd mee. En ik kijk soms wel elk uur naar statistieken, haha.

    Liked by 1 persoon

  4. Hahahaha! 😂 Zalig! Ik herken mezelf echt in bijna alles behalve in die lijstjes want ik schrijf soms sneller in één stuk 😅 Maar al die andere vier zijn zo waar! Ik denk dat vriendinnen zich echt opjagen in het feit dat ik zoveel foto’s moet maken van alles! 😁 Jouw statistieken zien er goed uit! Verdien je ook echt want het is kei leuk om vaak blogberichten van u te lezen! Ik zou ook frequenter moeten bloggen ☺️ Eén van mijn werkpunten!

    Liked by 1 persoon

  5. Vooral nummer 5, ik wil altijd mijn spiegelreflex meesjouwen naar overal en nergens, dat mijn ouders me elke keer weer raar aankijken, want waarom moet je dat meenemen ‘ we gaan gewoon even naar het bos hoor?’ Mensen die niet in dat wereldje zitten, die wéten dat niet, haha. (: Door het bloggen leer ik net dat ik allerlei spelfouten de hele tijd heb gemaakt. Maar het lijkt me zo gemeen om dat onderaan dat artikel te schrijven, ook al bedoel je het met de beste bedoelingen.

    Liked by 1 persoon

  6. Zéér herkenbaar… 😀 Ik heb net een kastje leeggeruimd om mijn blogschriftjes in te bewaren… Want de vol gekriebelde schriftjes hou ik natuurlijk ook bij… en dan uiteraard al een stapeltje nieuwe die liggen te wachten op nieuwe avonturen en bedenksels… Zalig, toch?!
    Schrijffouten zal ik ongetwijfeld wel maken aangezien mijn blog in het Engels is… ik probeer toch zo vlot mogelijk te schrijven en als ik écht iets niet terug vind, dan vraag ik het aan mijn Belgische vriendin die al bijna 30 jaar in Australië woont 🙂 Maar inderdaad… spelfouten… brrr… !
    Alles fotograferen… dat deed ik vroeger ook al… alleen nog niet met mijn telefoon 😀
    Statistieken bijhouden : ik kijk wel dagelijks, maar eigenlijk hou ik me daar niet zo mee bezig… Ik ben nu bijna 7 maanden bezig en deze week heb ik eigenlijk voor het eerst eens gekeken welke mijn best bekeken posts zijn!
    En lijstjes… tja… schuldig 🙂 Alhoewel ik ze niet zo vaak gebruik bij het bloggen moet ik toegeven!
    Leuke post Julie… ik kijk uit naar je verdere verhalen in 2016 🙂
    Groetjes en alvast gelukkig nieuwjaar gewenst!
    Kathleen

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

