Blogdate in Leuven #1

12270386_10208147103495790_726329657_n

Oké, technisch gezien is dit de tweede blog-date in Leuven, maar deze was zeker een tikkeltje extra speciaal! Ik sprak namelijk niet af met één iemand, maar met een heuse groep bloggers, acht (!) om precies te zijn. Ik vertel je alles over de mensen, de sfeer -plus voorafgaande stress- en de uitgedeelde tips. 

Het idee

Op voorhand hadden Eva (a.k.a mijn eerste blog-date) en Isabelle het idee om een meeting te organiseren voor bloggers in de buurt van Leuven, wat veel dichterbij was dan het verre Antwerpen. Zo gezegd, zo gedaan: een aantal weken en een achttal enthousiaste geïnteresseerden verder spraken we vorige week af voor de enige echte meeting. Deze ging door in Coffeebar Noir (Naamsestraat 49), die zo vriendelijk waren om een bende taterende bloggers te ontvangen in ‘de living’, een cosy ruimte inclusief comfortabele zetels à la grootmoeder. De koffiebar heeft verschillende ruimtes en is dus zowel ideaal voor een studerende student die nood heeft aan een kop koffie of voor een taterende groep zoals ons. Zeker een aanrader dus!

12272705_10208147103375787_561911223_n
Bedankt aan Eva voor alle foto’s!

Spannend!

Dus, hoe verliep dat nu, zo’n bloggersmeeting? Om eerlijk te zijn: met de nodige stress op voorhand. Nog even alles checken in de spiegel voor je vertrekt: zit er niets tussen mijn tanden? Zit mijn haar goed? Is mijn make-up on point? Ik was wat later dan de rest door een opdracht voor school, wat best wel eng was om binnen te komen. Veertien nieuwsgierige ogen die opkeken op het moment dat ik binnenkwam, gevolgd door een awkward voorstelling: het was toch even spannend. Na een warme karamel latté in de hand kon ik terug wat ontspannen en verliepen de gesprekken eigenlijk moeiteloos.

12278148_10208147103175782_535400246_n

Een goede babbel

Op voorhand had ik zeker schrik voor een paar awkward silences, maar daar was eigenlijk helemaal geen sprake van. Er werden vragenrondjes gehouden, zoals: ‘waarover blog je?’, ‘weet iemand van je familie/vrienden dat je blogt?’ of ‘heb je al ooit een blogdip gehad?’. Allemaal zeer nuttig dus! Ook de bloggers zelf waren stuk voor stuk heel aangenaam om mee te praten en om te leren kennen. Conclusie: zet een paar bloggers tezamen en je hebt gegarandeerd genoeg onderwerpen om uren over te blijven praten!

Ik kan zelfs zeggen dat ik een aantal leuke nieuwe blogs heb leren kennen én dat ik zelfs wat bijgeleerd heb. Ik wist bijvoorbeeld helemaal niets over de regelgeving die er bestaat rond het copyright van foto’s: zeker een tip dus waaraan ik ook écht iets heb. Je kan waarschijnlijk wel merken dat is dus ontzettend enthousiast ben over deze geslaagde namiddag. Achteraf zijn we met een aantal meisjes de nieuwe Flying Tiger gaan ontdekken en sprongen we even binnen bij de Mac. Ideaal dus om de meeting goed af te sluiten!

12286177_10208147103255784_1075478291_n-2

Benieuwd naar wie ik ontmoet heb?

 Jozefien – Marijke – Eva – Isabelle – Kathleen – Vicky – Sandra – ik

19 gedachtes over “Blogdate in Leuven #1

      1. Enkele dames die een andere afspraak per ongeluk waren vergeten waardoor ze toch niet konden komen. Uiteindelijk waren we nog met drie dus vonden we dat het beter was om het te verplaatsen! En met het dreigingsniveau op 4 in Brussel maakte het voor sommige ook moeilijker en eng om te verplaatsen met de trein.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

