Zo maak je jouw werkplek zo efficiënt mogelijk

Thuis studeer en blog ik aan mijn keukentafel, vergezeld door een rommeltje van pennen, markeerstiften en losse papieren. Op mijn studentenkamer heb ik gelukkig wel een echte werkplek die ik liefst zo geordend mogelijk houd. Hier kan ik dan ook veel efficiënter werken door middel van een aantal kleine tips. Benieuwd?

#1: Gebruik een klok

Een klok op je bureau zorgt ervoor dat je geen zwak excuusje hebt om naar je gsm te grijpen. Het helpt je ook om efficiënter te werken: je kan jezelf bijvoorbeeld verplichten om in 25 minuten tijd -zo lang kan een mens zich optimaal concentreren- zoveel mogelijk te doen, zoals een taak te maken of een nieuw artikel te schrijven. 

#2: Haal een paar plantjes in huis

Een saai bureau kan je snel opvrolijken met een paar leuke plantjes! Planten geven een rustgevend gevoel en helpen je om je beter te concentreren. Heb jij geen groene vingers? Cactussen en vetplantjes hebben amper water nodig en zien er ook nog eens heel tof uit!

#3: Werk met natuurlijk licht

Door een paar straaltjes natuurlijk licht op je werkplekje zal je je minder snel moe voelen en kan je dus langer doorwerken. Als je een kiep-raam hebt, kan je af en toe wat frisse lucht binnenlaten zodat je beter geconcentreerd kan blijven. Last van de zon die in je gezicht komt schijnen? Met een VELUX raamgordijn houd je de vervelendste zonnestralen tegen en kan je gewoon in alle gemak verder werken.  

#4: Hou een kalender bij

Een aantal deadlines deze week? Met één blik op je kalender kan je zien wanneer je je kot moet opruimen voor wanneer je moeder langskomt, welke beste vriendin je moet verrassen met een verjaardagsfeestje of op welke datum je die vervelende taak moet afgeven. Ernaast kan je  je boodschappenlijstje bijhouden of iets wat je zeker niet mag vergeten snel neerpennen.

#5: Maak ’s avonds gebruik van een bureaulamp

Ken je dat? Je lamp geeft wel licht, maar eigenlijk net te weinig om datgene waar je mee bezig bent goed te verlichten. Daarom gebruik ik ’s avond altijd een extra bureaulamp bij het studeren. Ik hou vooral  van de industriële stijl van de lampen hieronder!   I want! 

#6: Maak een prikbord

Een prikbord is handig voor zoveel redenen. Je kan er allerlei dingen kwijt zoals je to do lijstje, een paar leuke foto’s of motiverende quotes. Zo kan je ook je eigen moodboard maken met inspiratie voor een nieuwe kamer, must-have herfstoutfits of een nieuw blog-artikel.

 #7: Gebruik een watertap

Iets wat ik zeker nog wil kopen is een watertap. Ik zag het idee laatst bij de fameuze Jennie from the blog en ik vond het zo handig! Nu hoor ik je al denken: wat ben ik in godsnaam met een watertap? Als ik aan het schrijven of studeren ben, drink ik daar graag iets bij. Dit resulteert vaak in oneindig vaak op en neer lopen, en aangezien dat op mijn kot van dit jaar de frigo en het bureau een verdieping ver van elkaar verwijderd zijn, is dit gewoon ideaal. Vul het met wat ijs, water en fruit, geniet van die extra tijd die je  ermee wint en embrace your laziness!

Bron foto’s: Pinterest &  Jennie from the blog

Welke tip vind jij het leukste?

123

7 gedachtes over “Zo maak je jouw werkplek zo efficiënt mogelijk

Geef een reactie

