Pro’s en con’s van een polaroidcamera

DSC_0544

Polaroidcamera’s zijn de laatste tijd echt een trend. Je ziet ze steeds vaker opduiken op Instagram, deels omdat ze er ook gewoon leuk uitzien. Het principe is dat je een foto neemt waarna deze on the spot uitgeprint wordt. Benieuwd wat ik er van vind?

DSC_0550Polaroid camera’s. You either hate it or you love it. Tegenwoordig vind je al snel een Instax vanaf 90 euro (Fujifilm instax Mini). Die van mij is wat duurder omdat je meerdere opties hebt, zoals double exposure, flash on/off, self timer, party mode en dergelijke. De camera op zich is dus meestal geen dure investering, maar de kost zit hem in de foto’s zelf. Je betaalt al gauw één euro per foto. Omdat je foto na het nemen meteen uitgeprint wordt, is het dus belangrijk om direct een goede foto te nemen. Verder is de kwaliteit vaak wat wazig of afgewassen, alsof er een Instagram-filtertje over zit.

DSC_0546

Fujifilm Instax Mini 90 Neo Classic – Mediamarkt (€100)

+: erg licht om te dragen

+: leuk om je foto te zien ontwikkelen

+: camera op zich is betaalbaar

-: kwaliteit is minder 

-: je weet op voorhand niet of je foto slecht is of niet

-: prijs van fotovelletjes is duur (10 euro per 10 velletjes)

In het algemeen vind ik de camera toch wel een goede investering. Ik ben heel zuinig met het nemen van foto’s, wat ook net leuk is. Als je dan een foto neemt, weet je nog perfect de herinnering erachter. Je kan natuurlijk ook de foto’s op je muur ophangen of er een album mee maken. Het is een leuk hebbedingetje en persoonlijk vind ik het ‘oude’ afgewassen effect wel mooi.

Heb jij zelf ook een instant camera?


Let’s get social and follow me! Instagram / Blogloving  /  Twitter

15 gedachtes over “Pro’s en con’s van een polaroidcamera

  1. Ik heb zelf de bekende instax mini 8 en ik ben er heel blij mee! Ik vind het ook niet erg als een foto wat mislukt, het gaat inderdaad vooral om de herinnering en zo’n polaroid fotootje is toch specialer dan één gekozen foto uit 100 pogingen op een smartphone 🙂 Ik vind jouw camera trouwens veel mooier dan de mijne haha, ziet er meteen veel chiquer uit zonder dat hij veel duurder is

    Liked by 1 persoon

  2. Polaroid camera’s, zo leuk! Vroeger had ik echt een hele oude van mijn opa gekregen, een mega groot en zwaarder ding 😀 Met mijn verjaardag wou ik eerst eentje kopen, maar net zoals jij zegt vind ik het jammer dat die velletjes voor de foto’s zo duur zijn, dat houdt mij voorlopig tegen. Maar misschien binnenkort! 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

