Vie de Julie #2

Vorige week werden mijn dagen gevuld met veel eten, gezelschapsspelletjes en nieuwe stadjes verkennen in la belle France. Kijk je mee?

Maandag

 Met de zwoele temperaturen op het begin van de week kon je maar één ding doen: zweten, zweten en zweten. Om af te koelen maakte ik mijzelf een muntwatertje, lag ik veel aan het zwembad en speelden we spelletjes in de schaduw. ’s Avonds kwamen er vrienden langs en haalde ik de inner mama in mij naar boven door de kleintjes te entertainen.

Dinsdag  

De volgende dag trokken we naar een klein middeleeuws stadje waarvan ik de naam al vergeten ben. Het was ontzettend warm waardoor we ons al snel op een terrasje hadden geïnstalleerd om een ijsje te eten of iets te drinken. In de avond bezochten we een klein avondmarktje in de buurt.

Woensdag

  

Woensdag maakten we een wandelingetje in de buurt, tussen de grotten en rotsen door. De natuur is hier echt prachtig, dus trok ik een aantal foto’s. Terug thuis nam ik wat watermeloen als verfrissend tussendoortje. ’s Avonds is het bij ons altijd kaartavond en deze keer speelden we poker met z’n allen.

Donderdag


  Thumbs up voor zelfgemaakte pizza ! Met alle ingrediënten aanwezig kon iedereen zijn eigen pizza samenstellen, wat erg leuk is om te doen. In de winkel vond ik  eerder op de dag deze limited edition Ice Tea met mojitosmaak! Smaakt een beetje zoals Ice Tea Green, maar dan met een stevig vleugje munt erbij.

Vrijdag

Vrijdag gingen we naar Aubenas, een iets grotere stad vergeleken met de meeste dorpjes bij ons in de buurt. In deze leuk ingerichte ijsbar dronk ik een smoothie op basis van appel en basilicum. Rare combinatie, maar het was wel erg lekker. In dit stadje kocht ik alle nodige benodigdheden om sushi te maken, wat ik later deze week zeker eens ga proberen! Ik ben helemaal gek op sushi, dus ik hoop dat mijn creaties iets of wat te eten zullen zijn.

Zaterdag




Een nieuwe dag, een nieuwe stad. Uzès blijft toch één van mijn favoriete plekjes in de Ardèche met zijn leuke, unieke winkeltjes. Het was er die dag ook toevallig markt. We kwamen even op adem bij een schattig theehuisje genaamd Chez Cérise. Hier kan je de lekkerste taart, koffie en thee krijgen in het servies en tafelkleed van je grootmoeder. Zeker een aanrader! ’s Avonds was het dan alweer barbecue-en aperitieftijd (de perfecte combinatie).

Zondag 

Op de laatste dag van de week was het tijd om het terug wat rustiger aan te doen. Overdag las ik wat en ’s avonds gingen we uiteten (excuses aan Laure voor de flatterende foto).

Heb jij aanraders uit de Ardèche?

7 gedachtes over “Vie de Julie #2

Geef een reactie

