Vie de Julie #1

Ik geef je voor de eerste keer een sneak peek in mijn dagdagelijkse vakantieleventje. Deze week op de agenda was vooral genieten, een beetje luieren maar vooral actief bezig zijn, inclusief spierpijn. Kijk je mee?

Maandag


Maandag was een ‘luilekkerdagje’. Kortom, de hele dag in het zwembad dobberen op een luchtmatras omdat het veel te warm was om iets anders te doen. Ik had nog wat aan mijn blog gewerkt en wat baantjes gezwommen, maar voor de rest had ik mezelf geen verplichtingen opgelegd.

Dinsdag

Ook de volgende dag hield ik het rustig. Hier heb ik zelfs geen enkele foto genomen (beginnende blogger fout, excuse me). Overdag was het ‘zwembaddag’ en ’s avonds gingen we naar een ‘rock’ fuifje in het aanliggende dorp. Laten we zeggen dat die Fransen een ander beeld hebben over fuiven en goede muziek.

Woensdag

Woensdag was het startschot van het actieve deel van de vakantie. Na twee dagen luieren werd het tijd om die spieren eens te laten werken door te gaan kajakken. Op zich was het heel leuk, enige minpunt was dat mijn twaalfjarige kajakpartner nog minder spier dan mij had en ik me dus suf gepeddeld had. Blaren kreeg ik er gratis bij. Na onze afdaling was het tijd om ons klaar te maken om naar Piet Huysentruyt te gaan. Zijn nieuwe restaurant ‘Likoké’ waar we op voorhand voor moesten reserveren ligt op twintig minuutjes rijden van ons vakantiehuis. Na een menu van vijf gangen en een zwangerschapsbuikje vol met eten was iedereen voldaan. Het eten was heerlijk! Hier zie je enkele creaties van Piet ‘himself’.

Donderdag

Donderdag was het tijd voor wat ‘me-time’. Mijn ideale ontspanning is liggen in het zonnetje met een goed boek om in te verdwalen. The perks of being a wallflower ken je misschien van de film met knappe Emma Watson en Logan Lerman als bekende acteurs. Ik vind het boek echt leuk geschreven. Het is niet gewoon een  standaard young adult verhaal, maar heeft meer diepgang. ’s Avonds was het cocktail-en kaarttijd, zoals elke avond eigenlijk!

Vrijdag

Vrijdag gingen we ’s morgens paintballen, wat ik echt super leuk en spannend vind om te doen. Helaas ben ik wel geen al te goede schutter (meestal raak ik mensen pas wanneer ze eigenlijk al ‘uit’ zijn). De warme pakken met een kruis tot op mijn knieën transformeerden me tot een paintball-ninja, althans zo voelde het toch. In het laatste spel, toen we met drie overbleven om onze kogels op te schieten, werd ik het afgeslacht konijn zoals je vast kunt zien op mijn been. Ik heb echt geen geluk hé. ’s Middags gingen we watervolleyballen met z’n allen en in de avond deden we een avondmarktje in een dorpje iets verder.

Zaterdag

Zoals het je misschien al opgevallen is ben ik van nature geen sportief type. Resultaat is dat mijn lichaam na de vrijdag de fysieke capaciteit had van een dame van tachtig (Iemand tips tegen spierpijn?). Zaterdag sliep ik uit en toen ik opstond zat Malou aan de trap op mij te wachten. Daarna brommerde ik achterop bij mijn lief de Gorges d’Ardeche af, een bergpad langs de rivier de Ardeche wat een prachtig uitzicht geeft. Excuseer voor het haar, een brommerhelm doet mijn kapsel niet veel goeds.

Zondag

 Zondag was het tijd om het deel van de vakantiegangers dat terug naar België vertrok naar de luchthaven in Nimes te brengen. Ik ging mee, zodat ik samen met mijn vriend daarna in Montpellier iets kon gaan eten. Helaas waren alle winkels gesloten (oh ja, het was zondag…) maar toch was het erg gezellig, zo met zijn tweetjes. ’s Avonds genoot ik van een prachtige zonsondergang, keken we een film en testte ik de lippenstift uit die ik een week eerder gekocht had. Wat vind je ervan?

Hoe was jouw week?


Volg me op  Instagram om al mijn avonturen op de voet te volgen!

9 gedachtes over “Vie de Julie #1

  1. Lijkt mij een hele leuke vakantie! En ik vind dat je een dikke duim voor de leuke en vele foto’s verdiend! 😄 Haha!
    De lippenstift staat je super goed! Paintballen wil ik ook ooit eens doen, maar ik denk dat ik echt een schrikscheet zou zijn 😅 xxx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

