Zo decoreer je je kot met jouw studentenbudget

Mijn kot is toch wel een beetje mijn thuis ver van huis. Wat ik persoonlijk het leukste vond aan op kot gaan, is dat ik dus mijn eigen plekje volledig zelf kon inrichten! Zeker als dat binnen mijn beperkte studentenbudgetje past.

Ben jij al bekend met washitape of masking tape? Dit is een soort plakband die je in alle kleuren en vormen kan vinden in winkels zoals de hema of de action. Wat washitape speciaal maakt is dat het gemaakt is van rijstpapier, waardoor het minder plakt en dus makkelijk te verwijderen is van je muur! Perfect dus voor je kot mee te decoreren.

Benodigdheden:

– washitape (hema, action)

– foto’s

– muurgum

– meetlat (of waterpas)

Processed with VSCOcam with f2 presetJe kan beginnen met een aantal leuke foto’s op internet op te zoeken en deze uit te printen. Je kan hiervoor eens een kijkje nemen op Pinterest, We Heart It, of gewoon gebruik maken van je eigen vakantiefoto’s.

Hierna hang je de foto’s op op een plekje aan een kale muur dat wat meer liefde mag krijgen. Dit doe je aan de hand van een soort gum die je makkelijk van muren terug kan aftrekken (te vinden in de action of in knutselwinkeltjes). Probeer vooral voldoende ruimte tussen de foto’s te laten zodat je nog plaats hebt voor de washi taped kaders.

  Als je tevreden bent met de schikking van je foto’s is het tijd voor de kaders. Het leukste resultaat krijg je door met meerdere kleuren en diktes van washi tape te werken. Op Pinterest vond ik inspiratie voor verschillende soorten kaders door ‘washi tape frames’ in te geven, waar je ook telkens stap voor stap krijgt uitgelegd hoe je zo’n kader maakt. Gebruik wel een lat of waterpas, want je wil natuurlijk niet dat de kaders schots en scheef hangen! (Zoals die van mij…)

 Hier is dan het resultaat! Ik vind het zelf een erg leuke en persoonlijke touch aan je kot en het is echt een eye catcher. Ik krijg er altijd wel leuke commentaar over. In totaal heb ik er zo’n anderhalf uur tijd in gestoken en ongeveer tien euro maximum. 

Wat vind jij van het resultaat?

21 gedachtes over “Zo decoreer je je kot met jouw studentenbudget

  1. Knap gedaan! Ik heb mijn muur ook met foto’s behangen, maar de jouwe ziet er beter uit! Ik kon niet kiezen tussen de foto’s dus mijn muur hangt wat voller, vandaar heb ik maar enkele foto’s die extra touch gegeven met Washi Tape! 😀
    Is zo een leuk extraatje he!

    Like

Geef een reactie

