Handige apps

app7

Aangezien ik door mijn opleiding steeds up to date moet blijven over sociale media in al haar vormen, vond ik het wel gepast om leuke of handige apps te delen. Ik kijk regelmatig in de App Store om eens wat nieuws te proberen, gaande van apps over mode tot fotografie-apps. Om het overzichtelijk te houden geef ik ook telkens enkele plus-en minpunten per app. Extra pluspunt: alle vernoemde apps zijn helemaal gratis!

Fotografie

app1

VSCO cam

Ook wel bekend als de professionelere versie van Instagram. Hier kan je ook gewoon standaardfilters kiezen, maar verder kan je ook bijvoorbeeld enkel je foto helderder maken of extra schaduw toevoegen. Over het algemeen vind ik dat je hierdoor een natuurlijker resultaat krijgt bij het bewerken van je foto’s.

  • +: leuke standaardfilters, extra opties
  • -: minder overzichtelijk

app2

Layout

Deze gloednieuwe app (echt, letterlijk sinds gisteren uit in de app-store) van de makers van Instagram kan je gebruiken om collages te maken van meerdere foto’s. Erg handig in gebruik en geeft een mooi resultaat!

  • +: leuk als afwisseling, makkelijk in gebruik
  • -: je moet nog altijd Instagram (of VSCOcam) gebruiken voor het bewerken van foto’s

Mode

app4

Fashiolista

Dit is mijn all time favorite. Hier vind je outfits van bloggers uit het modewereldje EN kan je zien waar je die mooie schoenen of top kan kopen! Beter nog, als je geen 200 euro aan die jas wil geven, krijg je zelfs goedkopere alternatieven aangeboden.

  • +: erg overzichtelijk, zegt waar je kleding kan kopen, aanbieden van alternatieven
  • -: geen 

app5

Closetspace

Deze app zou je kunnen vergelijken met Fashiolista. Een mooie verzameling van outfit posts van bloggers, met als extraatje dat je outfits kan sorteren op weer, temperatuur, en gelegenheid. Hiernaast kan je ook, zoals de titel al deed vermoeden, je eigen kledingkast bijhouden en hiermee combinaties maken.

  • +: handige zoekfilters, overzichtelijk
  • -: meerdere keren doorklikken vooraleer je merken vind, ‘eigen kledingkast’ vergt veel tijd

app6

Youcam Makeup

Zeg hallo tegen je persoonlijke make-up artieste! Na een flatterende selfie te nemen, kan je met behulp van deze app zien hoe een bepaald beautyproduct bij jou staat. Er zijn zelfs een aantal standaard make-up sets die je kan uitproberen. Deze digitale make-up ziet er erg realistisch uit, en doet me (tevergeefs) hopen dat ik ooit mijzelf zo zou kunnen schminken.

  • +: zowel volledige make-up als bijvoorbeeld enkel lippenstift, realistisch
  • (-: ik zal zelf nooit of te nooit mijn make-up zo mooi kunnen doen)

Lifestyle

app7

Evernote

Als je net zoals ik een chaotisch persoon bent, zijn lijstjes je beste vriend. In deze handige app kan je checklists maken, deadlines instellen en notities maken. Je hebt ook uitgebreidere functies zoals het uploaden van documenten en een chat voor aan een project te werken met collega’s.

  • +: alles in één
  • -: tijd nodig om mee te leren werken

app7

Lifesum

Ik ben iemand die niet altijd op regelmatige tijdsstippen eet, en ik durf vaak mijn ontbijt over te slaan. Omdat ik zelf niet tevreden ben met mijn gewicht (lees: te licht, ja, dat bestaat ook), geeft deze app me de structuur om te noteren wat ik eet en vooral; hoeveel calorieën ik nog moet opnemen. Wat ik super vind is dat Lifesum zowel geschikt is voor af te vallen of om net die extra kilootjes bij te komen! De app geeft je ook nuttige tips, zoals hoeveel water je moet drinken en geeft na elke maaltijd een feedback. Erg nuttig dus!

  • +: feedback na maaltijd, makkelijk in gebruik, geeft aan hoeveel calorieën je nog moet/mag opnemen, geschikt voor af te vallen of voor bij te komen
  • -: ik weet voor mijzelf niet of ik dit elke dag kan blijven volhouden omdat ik erg vergeetachtig ben

Zo, dat was het dan! Vond je deze post nuttig en zou je vaker posts zoals deze willen zien? Dan mag je me dat altijd even melden in een reactie!

4 gedachtes over “Handige apps

Geef een reactie

